Wednesday, April 7, 2010

Ratu

Sudah lama aku berjalan.Mencari makna renaissance yang tidak dicatat sejarahnya di kitab. Berjalan dan terus berjalan sampailah aku di Jordan. Jordan..

Diatas batu ada seorang wanita, putih kulitnya, sopan, manis senyumnya.

Apakah dia Ratu Rania?

"tidak, aku ialah aku. pengembara sama seperti kau"

Owh iya, aku lupa..


Aku berjalan lagi, beberapa masa sampai pula di Syria. Syria...

Datang seorang wanita lagi, berserban merah, berkasut high heel, funky

Apakah dia Ratu Zenobia?

"tidak, aku ialah aku yang semalam. Hanya pengembara seperti kau"


Aku jalan lagi, tak menoleh. Terus aku berjalan. Teka teki apa ini?

Sepurnama aku sampai di Turki. Turki...

Tercalit warna pada lengan, masih lagi gah.

Apakah dia Ratu Hairunisa Gul?

"tidak, aku ialah aku yang kelmarin. Masih lagi pengembara seperti kau"

Makin rumit. Aku terus lagi berjalan. Bersoal dengan angin


Beberapa tapak aku sampai di Mesir. Ya.. Mesir

Di atas piramid bersimpuh wanita bersutera putih, dihiasi bunga kuning.

sshh..

Apakah dia Ratu Cleopatra?

"tidak, aku ialah aku, yang selamanya juga pengembara seperti kau. teruskan berjalan, kau akan ketemu aku lagi"

berjalan.. mudah..








9 comments:

  1. bab***** aku xpaham apegejadahnye ni...
    haram sket pon aku xde idea..haha

    ReplyDelete
  2. bulu : setiap benda yang berlaku ada sebab dia :)

    ReplyDelete
  3. Fathi : suke hati ko la fathi. dah la sbb ko trip kursk cancel

    Aulia : hairunisa gul tu first lady turkey

    ReplyDelete
  4. cool, even i, whos here in egypt, didnt get to see cleopatra^^
    btw bro, miss ya~

    ReplyDelete
  5. Intan : mane menghilang?!!! miss u too!

    ReplyDelete
  6. im always here la, in my blog.
    rmbut da pnjg, tk tau.
    fly ke rusia, tk tau.
    dah berapa lame kt sne pun, tk tau.
    but i hope u r still the same u :)

    ReplyDelete