Wednesday, April 14, 2010

Lambo

dunia ini laju jugak berputar. rasa sekejap saje masa berlalu (kecuali kelas bahasa russia.. lama je rasanya). Lebih kurang setahun yang lepas, heboh pasal MLM (multi level marketing). Siapa ramai pengikut bawah dia, dialeh berkuasa.. macam yakuza.. macam cerita godfather macam tu cuma mereka tiada pedang tergantung belakang badan mahupun glock terselit celah ketiak.

Satu hari, aku bermuhasabah diri di restoran mamak muhibbah yang didepan kedainya ada nombor 24, terang dan besar nombornya diikuti perkataan 'jam' yang agak kecil sedikit sambil layan roti tempayan. John tiba dengan kenalan barunya, Apit.

Aku usha dari jauh, Apit ni muda lagi. cuma tua setahun dari aku. Tapi sudah pakai bmw.

"Kerja dia senang, cuma kau kena usaha lah. aku boloh tolong"

Apit bersuara sambil teguk teh-o. Aku senyum sopan.

"kalau ko betul2 punye buat, memang cepat naik. thats why, aku keluar MMU just to concentrate benda ni."

Apit sambung lagi.

"nantilah aku fikir, aku bukan selalu jumpa orang. bz"..
"ok takpe, ko amik nombor aku.. nanti papehal call"

Aku keluar sony-e walkman putih, salin nombor apit
apit keluar blackberry hitam, salin nombor aku.

Tadi di facebook ada orang invite aku join satu program mendapat keuntungan dari internet.

aku menolak sopan.

bukan aku tak percaya, tapi aku tak berminat. mungkin ada orang lain yang betul2 berminat nak cuba, silakan. tapi bukan aku.

Tadi radhi kamaruddin ym aku cakap john tengah kusut pasal bisnes dia down. Terus aku terbayang si Apit tukar kelisa, pakai henfon biasa2.

lagi 4 tahun, baru aku abis belajar..
mungkin keja dalam 4 tahun lagi, baru boleh beli lambo,
its ok bebeh!

ps : kalau dah namaya rezeki, kat mana2 pun ada.






4 comments:

  1. roti tempayan tu roti 'nan'.. yang tebal..
    *orang egypt x tau ka? haha
    thanx!

    ReplyDelete
  2. ouh2!
    ingat kat roti pe..
    hehe
    kat sini xde pun dlm tmpyn cm kat Mlysia..
    ouh,how i miss Malaysia;(

    ReplyDelete