Tuesday, April 6, 2010

Kit-Kat

Teringat aku masa aku mahu UPSR, ada sekali tu tiba waktu cuti. Seminggu lebih. Time tu pulak heboh dengan kem English. Farouk Hashim, Hakimi Musa sama Faliq Md Nor sepakat mahu pergi. Diorang tanya aku nak turut serta ke tidak. Bila fikir-fikir balik, banyak lagi kerja aku mahu buat time cuti. Lawan counter strike sama Vijayam dekat cc sampai maghrib, layan dvd cerita romantis dan tak tinggal juga lepak-lepak mall sama Syanaz and the gang.

Satu hari aku dapat tau Lisa sama Ellina pun pergi jugak kem tu. Cik puan besar aku bagitau. Terus aku talipon Faliq suruh masukkan nama aku.

Hari nak bertolak ke kem, kitorang 4 orang naik kereta, mak Faliq hantar. Sebelum tu aku sempat talipon Vijayam cancel lawan Counter Strike seminggu. Garang jugak dia sound aku di talipon.

Sampai dekat kem, lepas daftar aku angkat beg pergi ke dorm. Aku dapat dorm sama Farouk. Si Faliq sama Hakimi dorm lagi satu. Malam2 pukul 8 dah start program. Ape kes? mana dengan buletin utama nya? cerekaramanya?

Engkau orang boleh bayangkan kem english ajar cara sebutan yang bukan2. french fries lah, woodpecker la, terbakar hati remaja aku mase tu. Ok, malam pertama aku sabar walaupun nak tidur budak2 memekak.

Entah hari keberapa, satu hari ade Cikgu tu ajar cara menggunakan kamus dengan tertib. Semua ok dia ajar kecuali lupa baca bismillah sebelum bukak kamus.

"ok, saya nak kamu carik perkataan yang susah. kemudian kita bagi kawan2 teka maksud dia. menang dapat coklat"

berterabur budak2 carik perkataan dalam kamus. sungguh tipikal. *sigh

Aku tak fikir panjang, sebab aku sibuk usha Lisa.. the only reason aku masuk kem ni. Oww, sweet~

"wei tengok ni"

mamat sebelah aku yang aku syak dari sekolah mana entah tunjuk perkataan "tit" pada aku. Aku tak berkata apa-apa. Dia diam, buat-buat carik perkataan lain. Mungkin dia faham yang tindakan dia tu annoying. Si rambut spike

"pss, tengok ni!"

Ah sudah! dia tunjuk pada Lisa perkataan tu.

Lisa senyum tawar sambil tengok aku.

Ade jugak aku usha mic stand tu nak buat belasah mamat spike ni.
*************************************************************

Malam tu, si spike dengan member2 dia main satu permainan. Permainan "spender beracun". sape kena baling dengan spender tu dia kalah. Aku usha tajam dari jauh. Farouk pulak dah tido.
Nak jadik kes, spender tu melayang tepat kena muka Farouk. Farouk yang time tu tido dah berubah baran macam orang tak semayang sebulan. Hampir jugak patah tengkuk si spike tu.

Aku cuba jadik hero sebab aku paling hensem dan mature time tu. Takut jugak si spike tengok Farouk bermutasi macam tu sekali. Nasib baik sempat aku leraikan.

Last day, Si Spike mntak maaf dengan Farouk masa sesi salam menyalam macam lepas semayang berjemaah dekat masjid. Yang paling best, Lisa bagi aku greeting card sempena nak exam siap dengan kit-kat.

Tak sia-sia aku terseksa seminggu dekat kem english. Lepas ni, kalau vijayam taknak kawan dengan aku lagi pun tak ape. Janji dapat card!

ps : dulu aku memang gile sama kit-kat.

4 comments: