Thursday, April 1, 2010

Forget

Sejak akhir-akhir ni macam2 yang berlaku. Dengan hal 'itu' , dengan hal 'ini' yang menakjubkan. Bagaimana hanya beberapa masa mampu mengubah personaliti.

Bila aku berfikir guna logik akal, semua ini karut. Tapi kita manusia percaya pada karut. Termasuk jugak aku.

Sekarang mungkin aku kena ada satu perancangan solusi untuk semua ini sebab ini masalah normal.Masalah yang sama pertama adam dan hawa. Satu cara, forget about it. Satu masalah yang hanya ada satu solusi iaitu lari dari masalah ini.

Mungkin kau kau kata aku penakut, tapi masalah kau kau dan aku berbeza. Kalau boleh aku terjun dari atas Niagara asal masalah ini selesai dengan nyata berkonklusi, aku terima walaupun aku bukan penyelam terhebat dunia.

Mungkin juga macam kau kau kata kalau dapat merentas lautan api boleh saja kau kau harungi. Tapi aku tidak kerana itu terlalu metafora berlebihan dan kau kau perlu tahu aku dan kau tak serupa.

Dan sekarang aku cuma perlu menggunakan lebih fungsi cerebrum dan amygdala berbanding liver kerana liver aku kurang pasti, ada titik-titik lebam. Dua organ, untuk menyelasaikan satu teka-teki yang hanya ada satu solusi, forget about it.

ps : Dari huruf pertama sampai huruf penghujung semua bukan fiksyen yang macam kau kau reka sebelum ni. Bagi aku masa untuk bekerja dengan cerebrum dan amygdala. Aku pasti lupa

13 comments:

  1. cb aku xfhm satu bnde pon...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. bulu : hahaha. kalau kau ialah 'kau kau', kau akan faham

    ReplyDelete
  4. adoiyai.
    aku mengerti.
    sabar eh.
    semua org lalui fasa ni.

    ReplyDelete
  5. nadia : its not what you think. haha

    ReplyDelete
  6. 2 cara menghadapi masalah: menghadapi dan melarikan diri, pilih yg pertama, even saket hasil dye puas hati, cara kedua, best untuk seketika, sebab ad pepatah cakap, satu masalah yang kita lari, 9 masalah lagi akn mengekori..

    betol, sgt best kalau masalah hanya bley ilang dengan terjun niagara.. tp suma tu adalah fikiran, dan mustahil..

    lupakan masalah setakat yg boley, tapi masalah takkan pernah lupakan kite..

    *oops... lbey2 plak..*

    ReplyDelete
  7. entri paling aku tak paham.cerebrum aku paham la.haha.

    ReplyDelete
  8. eh kaw tawu ke ape aku pk? ;p
    ha.. it's not what you think!

    ReplyDelete
  9. mcm fhm..tp xsure..haha :D

    ~face it..

    ReplyDelete
  10. aulia : niagara tinggi sgt ke?

    Fasha : its ok. haha

    nadia : probably..

    princess : haha. its not what you think

    ReplyDelete
  11. byk hebat jugak penulisan kau,
    maksod xnak amek tau
    tp jalan crite best haha

    ReplyDelete
  12. er, cm tinggi jek.. x tggi eah?

    ReplyDelete
  13. Anonymous : semoga mesejnya sampai

    ReplyDelete