Sunday, April 25, 2010

Awek dan kereta

Kalau dah namanye awek bawak kereta, jangan ditanya kenapa banyak masalah. Kadang-kadang tu lembab semacam nak masuk parking siap turun tingkap, jengah luar usha body kete takut tercalar. Cilaka, rambut panjang blonde. Kau orang kena sabar dalam situasi macam ni.

Paling tak pun masa nak bayar tol. Punyelah lemah lembut, slow mo. Dah turun tingkap sambil sengih-sengih dekat abang tol, time tu la baru nak teraba-raba carik handbag. Capai purse, cek cek duit tak cukup. Dah tak pasal-pasal gelabah selongkar tempat coin kete. Tak ke namenye mengundang hon orang belakang?

Aku cukup pantang kalau nak ke parking Jusco jb tu. Bukit bukan main tinggi. Yang pakai kete auto takdehal. Yang pakai kete manual berpeluh jugak nak mendaki. Kalau awek yang bawak lagi parah. Satu hari tu aku pergi Jusco. Yang bawak kereta si Zizi. Bila nak naik bukit parking tu, banyak pulak kete. Si Zizi tak cakap banyak, terus dia parking tepi. Bila aku tanya apsal dia parking tepi, dia jawab tunggu semua kete clear baru naik. 20 minit jugak la menunggu. Tak lame..

Ade satu tu lagi best. Dekat satu mamak dekat jb jugak. Aku usha ade sorang makwe tengah makan tak jauh dari meja aku. Punyelah cantik.Tak berapa nak lama aku dengar bising-bising orang bergaduh. Si ane yang buat roti tempayan aku serta merta berenti uli tepung, jengah ke depan. Aku tengok makwe tadi bergaduh dengan sorang mamat India sebab mamat india tu langgar side mirror dia sampai retak. Kesian jugak mamat India tu. Menggigil jugak la aku tengok dia kena maki dengan makwe tadi. Walau macam mana pun kita marah, budi bahasa kena ada. ye tak?

6 comments:

  1. Ana : aku harap kau tak macam tu:)

    ReplyDelete
  2. ak anti gila kalau ad orang bawak kete kat tengah2 jalan sambil bersiar2, xkesahkn orang len kt belakang... biasanye pompuan laa..tapi x suma..

    ReplyDelete
  3. nasib baek laki jb xcamtu kan....

    ReplyDelete
  4. x x . pmpn x cm tuh la :(

    *nyampuk jap !

    ReplyDelete
  5. Aulia : tu la pasal. tapi ade je yang pro bawak macam cik puan besar aku. tapi kantoi manual. haha

    mawie : lelaki jb semuanya lelaki metro

    syasya : bukan semua.. ade la sesetengah

    ReplyDelete