Friday, June 4, 2010

Owh Nia Ramadhani

Mungkin awal bulan Julai aku ke Indonesia. Tadi kawan aku baru bagi isyarat di fesbuk. Katanya awal Julai tu masa paling bagus nak liburan di Indonesia. Aku terus google tempat mane menarik nak pergi. Adela beberapa tempat yang aku dah survey yang kalau pergi dapat la jumpa makwe lawa iras-iras Nia Ramadhani.

Makan pun aku google. Dengar cerita dari member aku yang belajar di Indonesia, makanan Indonesia ni kalau tak kena cari boleh bahaya. Silap-silap brader pakai kopiah hitam sama kain pelikat yang ade cop 'made in kelantan' boleh jual sup tikus. Ade lah aku jumpa nasi padang. Walaupun dekat malaysia dah berlambak jual nasi padang, tapi aku pasti takkan sama dengan di Indonesia kan?.

Lepas tu tempat penginapan. Tempat penginapan di Indonesia boleh tahan murah. Tapi kalau area Bali memang standard la. Pasal penginapan aku KIV dulu. Tu boleh cerita kemudian.

Masa aku tekan-tekan dekat google aku jumpa iklan ilmu mistik Indonesia. Katanya macam-macam perkara dia boleh ubat. Bila aku tengok-tengok balik memang sah, dukun jawa. Aku scroll bawah aku nampak :
'mengubat santau dan khidmat santau'. cilaka! Bahaya betul Indonesia. Harap-harap Nia Ramadhani tak pandai santau-santau.

ps : agak-agak kalau kita upah dukun jawa tu santau tentera Israel ok tak?

5 comments:

  1. suruh depa santau org yg dok buang bayi nuh. baru ada akai sikit nak romen guna kondom aih

    ReplyDelete
  2. jeles tau awak dapat pergi indon..

    ReplyDelete
  3. rasyid : kang aku pulak yang terberdosa
    zahir : indon je. london hehe

    ReplyDelete
  4. Nanti jangan lupa peka mie tektek ! hahaha

    ReplyDelete