Wednesday, June 16, 2010

Love & Hate

Shakespeare pernah cakap, 'there is no evil angel but love'. Bagi saya, cinta itu amat istimewa sebab ianya hanya satu perasaan yang tiada siapa dapat huraikan.

Ada orang bermegah dengan cinta yang mereka ada. Bagi mereka, cinta itu yang paling dibangga-banggakan.Mereka terlupa cinta si pencipta. Sehinggalah cinta mereka itu hilang, cinta itu dikutuk.Tidak lagi dibanggakan.Si pencipta dicari untuk cinta buat kali kedua. Pelik bukan?

Kadang-kadang saya rasa cinta itu satu pelaburan dalam permainan dua hati yang pastinya mungkin berubah dari hari ke hari. Maksud saya, tak semua cinta itu menyakitkan. Ada juga yang bahagia. Saya kehilangan sebuah cinta yang hampir saya cipta dahulu. Walaupun dah lama tapi saya tahu cinta itu masih ada.

Sorang-sorangnya perempuan yang saya cinta pergi buat selamanya. Adakala cinta itu berkata dalam jiwa saya, buat saya tersenyum. Adakalanya juga saya benci cinta itu kerana ianya satu ilusi yang takkan kembali semula.

Pagi ini saya bercakap dengan cinta saya, saya rindu Lisa. Saya pasti malam nanti saya pasti lupa dan benci dia.

Cinta - satu misteri.

Cheers!

6 comments:

  1. I have found the paradox, that if you love until it hurts, there can be no more hurt, only more love

    Mother Teresa

    ReplyDelete
  2. dari merindu, dan terus membenci, ada baek disedekahkan Al-Fatihah. :)

    ReplyDelete
  3. ulasan baik tentang cinta.

    cinta itu milik khaliq.

    ReplyDelete
  4. Though I dun really get ur real condition.. But I'll pray 4 ur happiness. Chill! :)

    ReplyDelete
  5. suke first paragraph :)
    al-Fatihah for lisa.
    the girl u'll never forget.

    ReplyDelete