Sunday, June 13, 2010

Choices

Membuat sesuatu keputusan dalam hidup kita memang susah. Hidup kita umpama satu episod drama yang watak utamanya adalah kita sendiri. Contohnya macam saya. Saya adalah seorang pelakon yang berumur 20 tahun, hidup di bumi soviet. Itu adalah saya, kamu mungkin mempunyai kehidupan lain yang berbeza.

Peranan lakonan kita adalah sama,membuat keputusan yang tepat sehinggalah ke akhir episod hidup kita. Ada orang cakap, mereka kadang kala tidak mempunyai pilihan dan terpaksa melakukan kesilapan. Saya tak percaya. Bukan kita tiada pilihan, tapi salah membuat pilihan. Kadang-kadang kita merungut bila membuat keputusan yang salah. Saya pun begitu. Normal. Bila kita membuat keputusan tepat, kita perolehi kegembiraan.

Bila saya buat pilihan salah, saya akan ingat dan berfikir untuk langkah seterusnya.

1 comment:

  1. bila salah buat pilihan, be positive. it's fated.
    maybe we'll do better next time :)

    ReplyDelete