Tuesday, June 15, 2010

20 Cent

Saya baru balik dari menghantar segala pakaian kotor di kedai dobi depan rumah saya. Macam biasa, saya hanya menyelitkan beberapa helai wang kertas saja sebab saya malas nak bawak wallet.

Selesai memasukkan pakaian kedalam mesin pencuci, saya ke kaunter untuk bayar. Penjaga kaunter bertanyakan tentang duit syiling yang saya bagi. Rupanya syiling 20 sen. Hairan macam mana boleh ada 20 sen dalam poket saya.

Katanya syiling 20 sen Malaysia cantik walaupun dia tak faham apa itu 'tapak sireh' yang ada di muka syiling 20 sen. Saya pula, tak tahu macam mana nak terangkan.
Saya bagi dia 20 sen tu untuk dia simpan.

5 comments:

  1. Mak Cik mana yg jaga masa tu? Aku rindu dekat sorang mak cik yg baik dengan aku. Setiap kali aku datang dia akan senyum dan layan aku dengan baik.

    ReplyDelete
  2. aku pnah promote duit singgit kt sorang ruski. tapi aku x bagi la duit tu. singgit, banyak tu yob..

    ReplyDelete
  3. makcik tuh mesti tersenyum je bile kau bg die simpan 20sen. dtg Malaysia, makcik itu bisa dapat aiskrim malaysia perise milo satu. tehee~ :D

    ReplyDelete
  4. wahahahahaha. klaka sial. buduh ah muyus

    ReplyDelete
  5. bro, taktik ngorat awek baru ke??

    ReplyDelete