Friday, May 14, 2010

Plan gua sebagai seorang atlet

Pagi ni aku ada ujian. Ujian berlari 3 kilometer dalam masa 20 minit. Sehubungan itu, aku dah buat beberapa plan dalam kepala otak aku.

Plan A : Memecut dengan kelajuan 5 kilometer per jam dalam masa 10 minit pertama. Lepas 10 minit, aku akan lari dengan kelajuan maksima  yang kalau dalam olimpik dia panggil lari pecut. (harapan dapat pingat : 95%)

Plan B: Berlari bersahaja 10 minit pertama, lepas 10 minit memecut sambil nampak gigi tanda bersungguh-sungguh. Plan ni agak mudah sedikit. (harapan dapat pingat : 60%)

Plan C : Berlari dengan kelajuan sekata dari mula sampai akhir dengan rambut mengerbang macam dalam iklan syampu. Plan ni agak merbahaya dan berisiko, tapi ada masa untuk mengusha makwe-makwe pakai skirt tennis.
(harapan dapat pingat : 40%)

Plan D : Tak payah lari. Jalan saja dari mule sampai la abis. Selalunya plan ni la selalu aku pilih dari sekolah menengah lagi. (harapan dapat pingat : tiada harapan, tapi dapat makian di akhir garisan)

ps : Seingat gua, tak pernah sekali pun gua dapat pingat dalam acara lari ni. Masa merentas desa tingkatan 3 dulu, gua ada jugak bawak ular getah kasik baling dekat akmal liyana masa merentas desa. Ternyata strategi ular getah tak mampu tolong gua pikat akmal liyana. cilaka.

8 comments:

  1. ga bagi lu plan e
    dok umah
    layan segala tube yang ada di internet
    tak dapat pingat xpe, janji x penat sangat

    ReplyDelete
  2. kalau aku, ak amek plan d..maki kejap je, pastu diorang letey la.. kite plak p minum air..tengok2 org len lari lak..kuikuikui..

    ReplyDelete
  3. plan D tuh slalu aku buat time merentas desa
    dari form 1 sampai ke matrik

    ReplyDelete
  4. lu cari la jalan shortcut mana-mana, ada.
    mesti jumpa punya.

    haha

    ReplyDelete
  5. mawie : gile kau. kan namenye ujian. tak lepas, tak dapat balik malaysia. ni kire exam. cam gampang kan?

    Aulia : hari ni aku amik plan A. dapat nombor 1. tapi dikalangan student malaysia je la. Nak compare dengan ruski memang tak dapat la jep.

    eqa : lah ye ke? same la kite. high 5!

    Fayadh : shortcut takde. sume jalan straight. kalau malaysia ade lagi kebun kelapa sawit nak potong-potong. ni pun tak dapat la jep.

    ReplyDelete
  6. dulu gua ingat mase merentas desa pringkat negeri..gua jalan dari 500m lepas start smpai 500m nak abih..sempat lepak rumah orang,mkan2 lagi..aku tak tau knape awek tu siap layan aku,n mak dia bagi aku makan ayam ngan nasik goreng..saje pncing aku nak kalah kot,hahaha..

    ReplyDelete
  7. wah sambil lumba lari sambil ayat gadis...
    amazing!

    ReplyDelete
  8. Encik Adie : kalau sekolah aku dulu, sape yang melencong beli aiskrim tepi jalan kene pulas telinge tau

    zahir : sejak musim panas ni, makwe-makwe bukan main lagi seksi. Tu yang tak dapat nak jaga mata ni. he he he

    ReplyDelete