Saturday, May 29, 2010

Perbezaan Professi

Kalaulah gua seorang pelajar perubatan...
-Kawan gua : eh, nanti balik dari makmal jangan lupe bawak tikus sekor. aku nak buat test antibiotik baru aku.
 -Pensyarah gua : Cuti musim panas nanti jangan nak melepak, pergi hospital tu hah tolong ape patut. Menjahit ke, membedah ke.
-Awek gua :Sempena birthday you, I bagi you Antizol dengan paracetamol. Jangan overdos ye

Kalaulah gua seorang pelajar perakaunan...
- Kawan gua : eh, balik dari bank jangan lupe bawak carta komposit indeks semasa. Aku nak buat kira-kira.
-Pensyarah gua : Cuti musim panas nanti jangan nak melepak, pergi bursa saham tu hah kira ape patut
-Awek gua : Sempena birthday you, I bagi you kalkulator saintifik 570.Pakai elok-elok tau

Kalaulah gua seorang pelajar arkitek...
-Kawan gua : eh, balik dari kedai belikan cat sebotol, kertas grid 5 papan ye.
-Pensyarah gua : Cuti musim panas ni jangan nak melepak, pergi carik design bangunan yang moden. Paling koman pun dekat Itali tu hah.
-Awek gua : Sempena birthday you, I bagi you sesiku L. Nanti senang you nak lukis

Tapi gua adalah pelajar kejuruteraan :

-Kawan gua : Nanti balik dari kedai belikan aku Dunhill sekotak. Pakai duit kau dulu la
-Pensyarah gua : Hah, sape dah siap modul boleh blah sekarang. Cuti musim panas ni, selamat bercuti. hehe
-Awek gua : (tak payah nak berangan, bukan kau orang tak tau awek gua Natalie Portman tu sibuk orangnya)

14 comments:

  1. adoi ko ni. sengal takleh blah. haha. serious suke ngn ko ni. hahaha

    ReplyDelete
  2. okay la tuh, member ingat juga kat kau. haha

    tapi asal aku rasa makin panas bila baca pasal minah natalie portman tuh. cilaka

    ReplyDelete
  3. dapat sesiku L je ? eh apa kes natalie portman awek kau ?

    ReplyDelete
  4. semua orang tak puas hati dengan aku sebab natalie portman tu apesal? tak baik tau.. hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha. awww, so suwwwitt! :)

    ReplyDelete
  6. hahaha . entry pling sengal -__-"
    tapi suke ^_^
    weyh budak (walaupon da tua) trus berbloging ye :)

    ReplyDelete
  7. haha aku selaku wakil pelajar arkitek komen, kitorang mana pakai sesiku L! kitorang pakai set square dengan T-square! (pembaris T dan pembaris segi tiga) Hahaha!!
    syireen bace ni mesti agree..

    ReplyDelete
  8. sesiku L tu oldskool punye yan..

    ReplyDelete
  9. haha sesiku L aku pakai time belajar kemahiran hidup je dulu ;)

    anyway.. terbaeek ah! haha

    ReplyDelete
  10. hahaha. student medic mne de gune tikus n tade maknenye awek bagi ubat. antizol tu ape ek? aha ;)

    ReplyDelete
  11. entahlah doc, i pun tak tau ape itu antizol

    ReplyDelete