Thursday, May 20, 2010

Gua, Akak Adibah Noor dan makwe blond

Secara jujur, gua sekarang masih dalam trauma. Tingkap bilik, gua tutup rapat-rapat. Makwe-makwe blond yang tengah tersengih-sengih luar apartment, gua suruh blah sambil tunjuk batang mop konon nak merebel. Sesekali gua terdengar mereka bergelak sakan. Gua capai selimut berselubung depan laptop.

Ceritanya begini...

Macam biasa, gua berjalan kaki dari stesyen sesudah habis kelas. Sesekali kenyitan mata makwe blond, gua balas dengan senyuman tawar. Kadang-kadang tu kalau makwe yang cun sikit iras-iras Jessica Alba gua boleh runding lagi kalau dia nak nombor talipon. Kebiasaannya mereka akan kecewa, bila gua bagi alasan tertinggal talipon dekat rumah.

"dah2, pergi balik."
Berair mata makwe blond kena sound dengan gua.
Gua senyum sinis.

cilaka, dah lari tajuk.. ok, cukup...

Masa gua dalam perjalanan balik, gua singgah kedai akak Adibah Noor. Sebelum masuk kedai, kolar baju, gua kasik angkat konon samseng ada pengikut beratus-ratus yang ada pistol celah ketiak. Ramai pulak orang membeli dekat kedai akak Adibah Noor ni. Dengan berhemah, gua beratur. Belakang gua ada beberapa orang makwe tengah belek majalah.

Sampai turn gua,

"Kak, bagi saya lemon tea satu botol!"

Tanpa banyak soal, akak Adibah Noor terus memecut kebelakang dengan kelajuan luar biasa. Tak macam selalu, lembab terkedek-kedek.

"Nah, lemon tea kan?"

Akak Adibah Noor pandang gua sambil buat muka mengharap yang gua akan puji kecekapan dia mengambil order pelanggan. Ternyata sangkaan akak Adibah Noor meleset. Gua hanya memberikan jelingan tajam sambil tangan meraba poket carik duit.

"Eww!!"

Akak Adibah Noor bersuara. Gua jadik hairan. Memang Akak Adibah Noor mengundang back hand gua. Belum sempat gua nak rebel, gua terpandang makwe belakang gua bawak keluar tikus dari beg dia.

"Fuck!!"

Gua terperanjat gampang depan akak Adibah Noor dengan makwe tu sampai gua terlanggar rak gula-gula.
Akak Adibah Noor pandang gua dengan kening sebelah terangkat.Makwe-makwe lain pandang gua macam gua ni Michael Jakson. Gua letak duit, terus memecut lari balik rumah. Dalam kepala gua time tu gua terbayang akak Adibah Noor tersenyum puas dapat rebel dengan gua.

Jangan tanya kenapa kalau seminggu ni gua tak jejak kedai akak Adibah Noor.

ps : Cilaka, ade ke bela tikus dalam beg. Bukan gua takut tikus pun, cuma gua ni hygienic orangnya.

7 comments:

  1. hahahahaha . giler la ! mmg suke r kak dibah tu dpt bls dendam . even bukan dr dia . msti muka burok gler r time tuh . kan kan ? hahaha . sory bro =)

    ReplyDelete
  2. damn. asal kau jual mahal sangat kat awek-awek blond?

    ReplyDelete
  3. cilake penipu! arap makwe blonde nk nombor ko.

    ReplyDelete
  4. ceit!
    ye ar tu hygienic..
    kate ar takut tikus tu..hehe

    ReplyDelete
  5. Akak Adibah Noor yg mana ni? Kedai mana ni Mujuz?

    ReplyDelete
  6. Cara gilaaaaaaaaaa bela tikuss!
    Yekkk, ;(

    ReplyDelete
  7. AHHAHAHAHAAHAHA kelakar laa kau ni

    ReplyDelete