Friday, March 19, 2010

Sufian

Aku ade sorang kawan. Nama dia Sufian. Dia tak ade la tinggi sangat, badan chubby2, rambut kerinting ala2 Heath Ledger dalam cite batman cume dia pandai sikit sebab pakai Brylcreem. Kadang-kadang bila aku perati dalam-dalam, boleh jadik artis barangkali Sufian ni, cuma tinggal nak pegi audition.

Bukan ape, kita sebagai kawan yang prihatin kene la sanggup memerhati dan memikirkan apa yang terbaik demi kejayaan kawan kita. Lagi-lagi, Sufian ni classmate aku.

Tapi ape yang down pasal Sufian ni ade satu bende je. Nak kate hensem, boleh tahan la. Kira ade gaye la jugak yang kalau ajak lepak same makwe-makwe takde buat segan. Nak kate funky pun boleh tahan la jugak walaupun kadang-kadang perangai mengundang nak kene penyepak. Faktor utama apa yang tak best ialah 'homesick'

Awal-awal start kelas :

Sufian : Aku rasa aku memang dah tak boleh..
Aku : Tak boleh mende?
Sufian : aku nak balik dow, aku nak balik
Aku : relax la, baru2 memang la. aku dulu form 1 camtu gak. ni dah form 4
Sufian : hang lain, hang dah biasa. aku rasa macam kena seksa, tak boleh bernafas..


Tak berapa nak lama :
Sufian : aku rasa aku dah ok la.
Aku : hah, kan aku dah kata. lama2 ok
Sufian : aku ok sebab tadi mak aku datang, bagi air yaasin atuk aku baca.
*Sufian tersenyum
Aku : owh, bagus r macam tu. good2


hujung minggu tu :

Sufian : Mel, mai sini jap. aku ada benda nak cakap
Aku : pa dia?
Sufian : aku rasa aku nak pindah sekolah
Aku : apsal plak? tu ari kate ok dah
Sufian : entah la, aku rasa tak sedap badan..
Aku : kenapa? sakit?
Sufian : takda, cuma sini takda espn, aku nak tengok bola macam mana? ko tau kan EPL dah dekat.

Aku jeling atas meja Sufian ade box file yang belah dalam tu, dia lekat poster Van Persie.

ps : mane agaknye Sufian ye? Kalau dulu ade jugak aku contact dia thru friendster. sejak dah dewasa ni aku dah delete fs. Last aku update pasal Sufian time tu dia ada makwe baru sambil pakai jersey Arsenal tengok bola kat mana ntah. Sape kenal sama Sufian, bagitau dia aku nak order air yassin dengan atuk dia.

6 comments:

  1. haha kesengalan melanda kau ni mel.
    bagus la ek ingat kawan lama.
    pasti dia dah membesar menjadi seorang yg begitu berdikari :)

    ReplyDelete
  2. jangan main2
    baik ko carik
    sekarang banyak kes orang dera anak

    ReplyDelete
  3. Nadia : harap2 dia dah berubah.

    mawie : ko x kenal ke sufian? partition mate baiz

    ReplyDelete
  4. bwahaha.lancau do ko.ni yg pakai songkok tu kan?haha

    ReplyDelete
  5. hahahah.
    dulu aku spesies sama dengan sufian ni kot
    teruk gila homesick aku.

    ReplyDelete
  6. azri : A'ah.. mule2 pakai songkok. yang slalu lepak dgn aku. classmate kite r. haha

    shakinah : everyone does:)

    ReplyDelete