Friday, March 12, 2010

lagi sekali

"lagi sekali kalau awak buat, saya suruh awak hisap depan saya sampai habis!"

teriak Ustaz Razali dengan anker..
Rizal Kasim sama Aqif Ismail muka penuh insaf bersemangat nak buat kerja rumah minggu lepas.

tak lame lepas tu..

"Awak balik asrama sekarang, pakai nametag, jangan sampai saya jumpa awak lagi. lagi sekali saya nampak nahas"

berduyun budak2 hilang nametag balik asrama, tapi x amik nametag. ye la, nametag dah hilang nak ambik ape jadah. berterabur si Azwan pro lari sembunyi kat padang sementara waktu perhimpunan habis.

tak berape nak lama...

"awak ingat ni sekolah bapak awak? cabut sekarang selipar, awak pergi pumping 10. lagi sekali saya nampak awak makan pakai selipar saya baling selipar awak"

si Jafni pun pumping tepi dewan makan di tontoni awek-awek.

tak lama lagi sekali...

"Awak dah besar nak jadik ape? nak jadik penyamun? awak ingat sekolah ni takde undang-undang boleh keluar sesuke hati? lagi sekali awak buat, saya report pihak atasan"

Menggigil-gigil junior aku time tu bile kantoi fly sebab nak makan nasi goreng dekat warung depan maktab aku.

sooner..

"ni sape punye handfon?"
"saya ustaz"
"saya tak pernah cakap ke yang handfon dilarang di maktab?"
"ade ustaz"
"Lagi sekali saya nampak, saya jual. duitnya saya beli quran letak kat surau"

Nasib baik gua handal hendel situasi ni secara macho.

ps : berapa banyak kali la Ustaz Razali cakap ' lagi sekali'. tapi takde apa. biasala, tu la namanya guru. guru x pernah benci pelajar. tapi pelajar benci guru ramai.

7 comments: