Sunday, March 28, 2010

Makwe Blonde

Satu hari, hari Jumaat, tengah orang sibuk-sibuk nak pegi semayang jumaat, aku dengan Radhi Kamaruddin sebok2 tengok cite hantu dekat Golden Screen. Terasa kufur time tu. Semua salah Radhi. Sape suruh dia bawak aku pegi cinema hari jumaat lepas tu gatal2 nak tengok cite hantu konon boleh tengok makwe lawa jerit-jerit lepas tu peluk dia. So lame~

Cerita hantu ape jadah la hantu keluar tengahari buta kacau brader bawak teksi tengah melantak. Direktor dia memang buat aku hangin. Si Radhi pulak tak berkedip usha makwe sebelah seat dia.
Aku tenung lain macam dari jauh. Nasib baik jauh, kalau tak dah lama aku selamatkan makwe tu dari pandangan romeo Radhi.

Lepas habis cerite, mase nak keluar pawagam ade sorang brader jatuh tangga. Sori la brader, terus terang kalau makwe, aku dah tolong. Aku jeling depan ade budak pakai seluar baggy sibuk betulkan boxer spongebob dia. Spongebob? So lame~

Keluar dari pawagam, Si Radhi nak pegi burger king pulak. Macam-macam hal. Aku time tu dah tak sedap hati sebab miss khutbah jumaat dekat masjid. Radhi blackmail aku, kalau aku tak teman, dia nak tinggalkan aku dekat situ. Cilaka. Lagipun bukan selalu ade orang nak belanja.

Habis order, aku dengan Radhi duduk tempat open air, sambil berbincang hal politik negara.
Hebat jugak Radhi berhujah, macam ahli parlimen. Cuba satu je kurang, dia tak dapat beza antara Karam Singh Walia dengan Karpal Singh.

Tak berapa nak lama datang sorang awek, tinggi lampai, rambut blonde highlight.

Makwe blonde : Brader, u boleh bagi I rokok satu?

Bergegas Si Radhi hulur Dunhill Lights atas meja. Gampang punya perangai. Nak beramal jariah pun pakai rokok aku.

Makwe blonde : Thanx eh.

*******************************************
Makwe blonde pandang aku sambil berkata -

Makwe blonde : eh, muka u macam vocalist weezer la
Aku : mana ada, xdelah.
Makwe blonde : adalah siki-sikit, dengan spec u tu..

Tak boleh jadik makwe ni,
Aku dengan pantas suruh makwe tu blah dari pandangan aku......sambil hulur tisu, dah siap tulis nombor telepon. Aku suruh Radhi balik time tu jugak sebab aku nak carik balik cd Weezer.

ps : ok, yang part last tu aku x tipu. hahahahaha








6 comments: