Wednesday, March 10, 2010

Rekoder

Mase aku balik dari kelas petang tadi, aku nampak ade satu budak main tiup rekoder. Aku usha rekorder dia, kaler putih.

Teringat mase aku sekolah rendah, cikgu muzik aku ajar main rekoder. Time tu aku takde rekoder lagi. Menatang tu pun aku baru kenal. Cikgu aku masuk bilik rahsia dia, dia bawak keluar satu bakul penuh rekoder. Dengan muka anker dia suruh budak kelas aku amik rekoder sorang satu.
Aku perati, rekoder tu tak berapa nak cun. Entah zaman bila, dah berapa generasi guna rekoder tu pun aku tak tau. Serta merta aku buat alasan tak nak tiup.

Minggu depannya, aku kena ambik tindakan drastik. Aku ajak bapak aku beli rekoder satu. Senang hati aku, tak payah nak bimbang taraf kesihatan kuman berjangkit melalui air liur.

Esok tu aku ade kelas komputer. Biasala belajar basic2. Aku cek2 rekoder sudah tertinggal di rumah. Ini memang cilaka.

Aku turun bangunan carik public fon sebelah kantin sekolah. Aku talipon bapak aku, bagi report rekoder tertinggal.

Tak berapa nak lame, bapak aku datang depan kelas komputer pegang rekoder pakai baju keje. Aku capai rekoder...

Cikgu Salfiah : eh, nak kemane tu?
*cikgu aku tanya aku, ade jugak iras2 Fauziah Latiff cikgu aku ni bila aku perati dalam2

Aku : nak duduk la cikgu.
Cikgu Salfiah : Ni, cakap apa?

Aku pandang bapak aku, cakap terima kasih. Aku salam bapak aku. Bapak aku senyum

ps : Hormatilah orang tua.. I love u dad!!

5 comments:

  1. oh dua mende dlm satu post.. best2..

    *mulut rekorder busuk la weyh...*

    ReplyDelete
  2. belajarlah berterima kasih. ehe

    ReplyDelete
  3. gua walaupun excellent dalam setiap peperiksaan nasional
    gua xpenah lulus tiup rekoder, macam celaka susah
    sedut siput sedut lagi senang sial

    ReplyDelete
  4. sedut rokok jauh lagi senang

    ReplyDelete