Monday, March 22, 2010

Skype

awal pagi tadi pukul 1 waktu sini atau pukul 6 pagi waktu malaysia selatan, John skype same aku membincangkan hal peribadi beliau.

Masih ingat sama John? yang perasan muka macam Tomas Rosicky, pemain bola Arsenal mase di mamak satu ketika dahulu yang nyaris-nyaris dihempuk tv plasma. Ya, itu lah serba sedikit biodata John.

Masalah yang kami bincangkan adalah masalah peribadi beliau yang melibatkan orang tersayang beliau, Fira dan tabiat beliau yang kurang sopan, merokok. Ya, merokok. Saya memang benci merokok. *pfftt*

Pokoknya, masalah beliau ialah, beliau sudah di blackmail oleh Fira sama ada untuk berhenti merokok atau beliau akan berseorangan menonton wayang, shopping, dan vacation buat selama-lamanya.

Lama jugak lah saya memberi kata-kata semangat kepada beliau. Antara yang sempat saya rakamkan :

John : smoking ni salah ke? pak imam pun smoking jugak ape?
Aku : tu lain, ni lain
John : malas dow aku. macam2 hal
Aku : ko la bodoh, dah tau awek ko tak suke bau rokok ko pegi isap depan dia buat ape?
John : peh, aku 20 kot. Agak2 la
*John bakar rokok depan webcam
Aku : Senang je, ko cakap baik2 sudah
John : dah perang nak cakap baik2. tension sial!
Aku : Ok2 ape sebab ko perang?
John : last time aku smoke time dia makan, dia marah aku.
Aku : ok then?
John : aku marah dia balik. Dia kate aku cepat tension marah2 sebab smoking
Aku : owh..
* tak lame tu, John bakar rokok lagi satu.
- perbualan di skip sebab mengandungi unsur2 negatif-
Aku : aku rasa prob ko kecik
John : fuck ko kecik. Dia dah avoid aku dow
Aku : aku tau camne nak cakap..ko cakap dekat dia, orang tak tension sbb smoking, tapi orang smoking sbb tension.
*John tenung saya dalam2 seraya berkata
"kalau macam tu, aku dah ready nak carik awek lain"

ye, saya tahu, kalau John bertindak demikian, kemungkinan fira akan melunaskan hajat saya yang tertunggak : menghempuk John dengan tv plasma.

ps : Smoking mendatangkan masalah. Saya benci smoking, not cool!!
pss : *pfftt*:)

17 comments:

  1. yeah, aku x merokok.
    ak cool!
    thanks!

    ReplyDelete
  2. org yg smoking sbb tension is weak..
    hehe... kalah dgn ketensionan die ..
    juz my opinion.. =)

    ReplyDelete
  3. Daim : u r cool, but not so handsome. haha

    Anonymous : yea u r rite.

    ReplyDelete
  4. eh i agree with u :)
    not cool kn ?
    :)

    ReplyDelete
  5. Sheiraaaa : i guess yeah. haha *goddamnit i shud stop now!*

    ReplyDelete
  6. x sgka si John tu bley pikir cmtu lak.. adeyh..

    jom katakan TIDAK! pada merokok! (dan buat skali ye...)

    ReplyDelete
  7. suruh je si john tu cari gf yang merokok jugak. so that takkan ade sape yang nak marah if salah sorg smoking. haha membantu ta?

    ReplyDelete
  8. Aulia : ye betul! merokok boleh mengubah mitosis kita

    zora : betul jugak tu, tak terfikir pulak.

    ReplyDelete
  9. saya seorang yang menyokong bf smoking :)

    ReplyDelete
  10. jiher : tunggu kejap..

    "owh John~~~ we have ur 1st candidate here"

    ReplyDelete
  11. Lea : awat tak cool pulak? sori la, blog ni xde ekon macam sang perwira

    ReplyDelete
  12. tak cool sangat. buruk.

    ReplyDelete
  13. Saya benci rokok juga! Tp bf sy merokok. so bagaimana? haha :D

    ReplyDelete
  14. Azyan : owh, saya kenal sangat dengan bf awak tu.. walaupun dia merokok, tapi dia baik:)

    ReplyDelete