Thursday, October 21, 2010

Selamat Lahir!

Satu malam yang normal, gua berada di kelas melayan buku sains warna hijau. Angin malam yang kadangkala meniup masuk ke kelas gua yang berada di tingkat 1 membuatkan mata gua sedikit pedih melihat gambar rajah paru-paru manusia di buku. Tambahan, malam ini hanya gua seorang yang berada di blok kelas. Tidak seperti biasa yang selalu riuh.

Handfon gua tiba-tiba vibrate, ada satu sms masuk ke telefon gua..

"ustaz buat spotcek, kau simpan mana?"

Sms yang gua terima dari roomate gua, Haziq.. Gua dengan laju menekan butang handfon gua.

"tempat biasa, bawah drawer"

Dengan tanpa berlengah, Haziq capai sekotak Dunhill biru di bawah drawer gua dan mencampakkan ke luar tingkap bilik gua dari tingkat 2 asrama. Gua tutup buku sains gua, terus gua pulang ke asrama sambil galas beg hitam.

Dalam otak gua masa tu, gua berfikir pasal keselamatan Dunhill gua dan juga kecekapan Haziq bertindak. Memang gua dah rancang dengan roomate gua, kalau ada spotcek, campak saja ke luar tingkap. Bak kata remaja zaman sekarang, "I kaver u, u kaver I"..

Gua sengaja lalu di sebelah blok gua ikut jalan belakang. Gua cek atas rumput, gua terjumpa balik kotak Dunhill gua yang Haziq campak. Gua fikir mungkin hari itu hari lucky gua. Lepas habis spotcek, gua naik ke asrama. Gua lihat Haziq senyum-senyum sama gua.

"thanx mate!"

Ujar gua sambil meletak kembali Mr Dunhill di bawah celahan drawer.

Haziq, ex-roomate gua masa di mrsm dulu.
semoga baik-baik saja di Ireland,
Selamat Hari Lahir!

5 comments:

  1. ireland ! mau banget nak blajar kat situ :(

    ReplyDelete
  2. sempoi jer..kalo aku da cuak thp max da..

    ReplyDelete
  3. Peh dah tahap pro duh activity kaver mengaver di sekolah ko dulu.

    ReplyDelete
  4. haha.nice.kaver baik je.mmg cmni lah korg kn.tahu da tu.

    ReplyDelete