Thursday, October 28, 2010

Bibik

Gua betul-betul sibuk sejak minggu lepas. Kelas gua walaupun 3 hari seminggu tapi gua tak tipu, sumpah sibuk. Balik kelas, gua kena masak. Lauk yang sama. Kadang-kadang gua rasa terkilan mamak-mamak di malaysia yang konon promosi kedai 24 jam, susun kerusi meja sampai makan jalan raya tak berani ambil risiko bukak cawangan di sini. Boleh jugak gua layan teh tarik segelas dua. Gua mengaku yang ilmu gua dalam arena masak-memasak ni tak tinggi macam member gua Hakimi Musa. Gua kehabisan idea nak masak sampai gua usha youtube 'recipe for vegetables'. Gua tak makan ayam, daging dan seafood sebab gua vegan.

Yang gua pelik, setiap resepi yang gua follow mesti menghampakan gua disaat-saat akhir. Lain yang gua masak, lain pulak rasa dia. Macam gampang. Dulu ada jugak gua try buat cucur pakai tepung cucur segera Tina, housemate gua dulu. Sama jugak. Masak cucur apa jadah kalau nama saja buat cucur, tapi makan sandwich telur jugak. Memang betul kata nabi, menuntut ilmu dari buaian ke liang lahad. Lepas ni gua kena tumpukan sikit pada skill memasak gua. Tekan kalkulator, tekan jugak..tapi kuali mesti tau guna kan?

Sekarang gua tengah usha sindiket seludup amah ke tempat gua di internet. Mana la tau ada, boleh jugak gua upah bibik sorang. Dapat yang iras-iras Nia Ramadhani ke, Lisa Surihani ke orait la tu.

9 comments:

  1. fuyoh . kalau lu dapat nia ramadani atau lisa surihani , gua rasa bukan setakat jadi bibik . jadi bini terus . harhar ,

    ReplyDelete
  2. haha ! bnd kne minat bru bole jadi.tgk blog bbq aku.lau nak masak.y pnting kne buat gnn kasih syg n ikhlas.bru jadi beb ! ;) blaja slow2.cukup ko kt sne da le bkk kdi mkn kat cni.;p

    ReplyDelete
  3. star itu bintang : nia ramadhani dah kawin, kalau lisa ape salahnye. haha

    kimi : ye r, set pisau kau je dah belas2.. gua mane tau

    ReplyDelete
  4. ouhh na bibik cm nia n lisa?i na driver gk mcm randy pangalila or chris pine. ;p

    ReplyDelete
  5. bukan takat msak klau dpat bbik mcam tu..ngurut,tukang sikat,pkaikan tie,silap2 mndi pun ko sruh die..huuuu

    ReplyDelete
  6. peh kalo mamak mamak sekalian berani bkak cawangan kat luar negara mmg kaye r dorang.....
    ade gak tmpat nak pekene teh time memalam bute

    ReplyDelete