Thursday, October 21, 2010

Owh Black!

Gadis-gadis diluar sana semakin gila. Gadis gol dan gincu, cikgu sekolah, pelayan pizza hut, mahupun cashier tesco semua menjadi gila, obses dengan blackberry. Impak blackberry pada masyarakat sekarang memang besar. Surirumah sanggup tak masak sebab layan BBM. Budak-budak sekolah pulak sibuk memilih kawan yang ada blackberry sahaja. Awek gua pun tak ketinggalan sibuk layan blackberry masa bercakap dengan gua. Ape itu blackberry? kenapa gua menulis pasal blackberry? klik sini. Bukan gua nak menang, tapi gua hanya suka-suka menulis.

Gua rasa gua pun tak perlu mengulas panjang lebar tentang blackberry sebab gua yakin budak sekolah pun dah tau. Tapi apa yang lu orang tak tau pasal blackberry?

Bagi gua, blackberry tak boleh berikan lu kebahagiaan. Kebahagiaan bukan terletak pada bilangan tweet lu orang di twitter. Banyak mana sekalipun lu orang tweet yang lu orang tak bahagia di blackberry, masih juga kebahagiaan tidak datang dengan sendirinya.

Blackberry juga tak boleh beri lu orang cinta. Cinta bukan diukur pada banyak mana lu messaging dengan pakwe atau makwe lu orang di BBM.

Bagaimana pula dengan kejujuran. Lu orang mesti rajin update status facebook lu orang pakai blackberry kan? Lu orang tulis lu orang ada masalah la, bergaduh dengan mak la, tak siap homework la. Lepas tu ramai jugak kawan lu orang yang comment memberi kata semangat. Blackberry lu orang mampu nilai comment mana yang jujur?

Blackberry lu orang mampu beri keikhlasan? apa lu orang ikhlas kalau lu wish harijadi kawan lu sebab dapat reminder dari blackberry?

Lu orang pakailah blackberry secanggih mana pun. Tapi kalau sebulan sekali nak telefon bonda lu orang di rumah pun susah, apa guna?

Owh ye, gua bukan nak kutuk pengguna blackberry. Maaf ye:)

Syarat entry nuffnang adalah perlu untuk menulis lebih lanjut pasal plan celcom. Tapi gua malas. Lu orang baca lah sendiri di sini. Gua nak masak. Peace!

16 comments:

  1. gua da kata suh pakai iphone degil!

    ReplyDelete
  2. oiii.i pakai blackberry kot!grrrrr.

    ReplyDelete
  3. Lepas ni lu try blueberry je ah. Baru support industri kita !

    ReplyDelete
  4. ritu nuffnang ada promote iphone 4. ak engat nak masuk. skali pi dkat nuffnang punya site, da 160 orang da join. aku pun terus tarik diri. x kuasa i.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. aku tak terasa, sebab aku pakai phone torchlight je.

    ReplyDelete
  8. nampak je mengutuk , tp every sinle paragraph juice bagitahu ttg application kt blackberry . hahahaha . style jugak tuh ! kalau trgkan jugak psl celcom konfem menang !

    ReplyDelete
  9. Aku tak suka blackberry.

    ReplyDelete
  10. blackberry and iphone for loser seriously
    they are overrated bro.

    ReplyDelete
  11. ceh kira iphone kau menang lah? apa kata kau buat entry pasal iphone kau pulak? tengok macam mana? jangan remove comment ni pulak dahla.

    ReplyDelete
  12. anonymous : boleh.. letak nama betul lu siap link dulu. baru gua tulis

    ReplyDelete
  13. apsal nak kena letak link pulak? kata comment siapa2 pon boleh comment ye tak? problem ke kalau tak letak link? ke kau nak comment yang baik2 je?

    ReplyDelete
  14. sbg peminat technology ni, blackberry torch nmpk cm benda plg best la klau ada org tu nak touchscreen tp tk sanggup tinggalkan keyboard BB yg superb tu.
    Tp IMO touchscreen response iPhone 4 better.
    Disclaimer: aku tk pernah try bb torch, cuma baca/tgk video ttg bb torch je :P

    ReplyDelete