Saturday, October 9, 2010

Makwe Swift

Gua terus-terang yang gua jarang pegi late night movie. Masa malam raya, gua dengan cousin gua, Haziq dengan member dua orang, Iskandar sama Farhan bergerak ke Dataran Pahlawan Melaka untuk menonton. Masa gua bagi tiket ke brader melayu yang cek tiket, dia sound gua.

"tak beraya ke dik?"

gua jawab..

" lu pun ape kurangnya?"

hehehe. Takdelah, gua cume senyum saje.

Seperti yang gua jangkakan, hanya gua seorang yang berjaga. Lagi 3 ekor tido. Gua senyum lagi sekali. Popcorn gua habiskan sorang, tak payah share.

Lepas menonton, kitorang ke mamak belakang dataran pahlawan. Ramai betul makwe-makwe yang muka serupa pemain sinetron Indonesia. Owh ya, bercakap tentang pemain sinetron Indonesia, lu orang ade kenal satu mamat nama Randy Pangalila? gua dengar mamat tu gay. Hahaha. Berbalik kepada cerita gua tadi, malam raya bukanlah penghalang bagi rakyat malaysia menikmati roti canai dan teh tarik. Malam raya juga bukanlah penghalang bagi mamak-mamak untuk terus memajukan perniagaan. Gua dan 3 orang kawan gua parking kereta dan menuju ke table yang paling hampir dengan table makwe-makwe melepak. Bak kata Zahirlunatik, sambil makan, usha betis.. Gampang!

Perut dah kenyang, cik puan besar gua pun dah bertalu-talu talipon handfon gua bertanyakan lokasi. Bukan apa, dia risau gua lepak sama brader bawak motor tayar depan terangkat sambil hisap dadah. Tapi gua balas tenang ke cik puan besar gua :

'kitorang nak balik dah ni..on the way.. '.

Si Iskandar pun bukan main mengada. Parking kereta pun nak sebelah swift makwe-makwe. Pandai betul dia pilih parking. Si Iskandar hidupkan enjin neo dia dan melihat ke cermin sisi belah kiri...

"awek ni boleh ke x ni?"

Gua pandang ke kiri.

"gua rasa macam..."

Pap! Iskandar keluar kereta dan menutup pintu kereta. Gua usha tajam dari jauh. rupanya dia jadik pengawal lalu lintas untuk makwe swift. Si Haziq pulak tiba-tiba bersuara.

"wey mel, keluar jap.. aku nak tengok ape kes"

"shaddap u!"

Bukan gua tak tau. Mentang-mentang makwe swift tu pakai tube putih.

pin! pin!!

Satu saga warne hitam hon kereta gua sambil buat isyarat woi-keluarla-bangsat-kau-ingat-ini-parking-bapak-kau dekat gua. Gua turun kereta dan masuk ke seat driver. Gua keluarkan dengan sopan sambil buat isyarat selamat hari raya dekat brader saga. Macam mana isyarat hari raya tu, gua sorang je tau. Pakai jari hantu. haha

Lepas habis bermesra dengan makwe swift, Iskandar masuk ke kereta. Gua, Haziq sama Farhan pandang Iskandar dengan perasaan cemburu yang menebal.

"barulah gentleman"

Farhan yang dari tadi senyap tiba-tiba menyampuk.

"Eh nanti singgh 7-e, aku nak beli winston bapak aku."

8 comments:

  1. jari tengah tu isyarat hari raya? cam gampang.

    ReplyDelete
  2. damn ! tak tawu apee nak cakap ngan lu ni bro . setiap kali lu punya entry mesti wa suka !!!! :))

    ReplyDelete
  3. daem : uish ade plak. jari hantu la. sopan sikit

    caca : minat entry ke minat tuan milik blog ni? hehe

    ReplyDelete
  4. makan sambil usha betis... jahanam! ngahahaha!!


    macam best je wat isyarat jari hantu... nk try wt kat ruski...

    ReplyDelete
  5. mungkin raya tahun depan, aku try isyarat hari raya tu. kowt2 lah dapat duit raya lebih. haha!

    ReplyDelete
  6. amboi burukkan nama i plak u ni..nyampah!

    ReplyDelete
  7. Aulia : kalau kau buat dengan ruski memang menempah maut la nampak gaya

    farisa : aku serius kau ketawa..

    eqa: lagi sorang.. kau boleh kawan dengan Aulia tu. haha

    zahirlunatik : sekali sekala bergurau senda di blog ape salahnye. hehe

    ReplyDelete