Sunday, July 25, 2010

Typical

Mata saya masih lagi kelabu. Waktu sudah pukul 9 lebih. Terdapat 3 pesanan ringkas terpapar di skrin telefon bimbit saya.
satu dari Ammar : 'kau katne? datang kedai r.'

satu lagi dari Nana : 'seriously, boring here in Kedah. where r u?'

satu lagi pula dari Neddy : 'sori, got no crdt to reply ur txt semalam. at mamak?'

Saya cuma tersengih. Nampaknya jadual hidup harian saya begitu tipikal. Saya mencapai kunci kenderaan sambil menyarung t-shirt. Kepala saya hanya memikirkan roti canai dengan kari.

wallet di poket belakang kanan, handfon di poket kanan, rokok dan lighter di poket kiri. Perfect!
Saya melangkah keluar dari rumah dengan senang hati.

Dalam perjalanan ke kedai makan, saya masih memikirkan apa betul cuti saya begitu tipikal? Entahlah. Saya pun kurang pasti. Apa yang saya tahu, hujung minggu ini, saya dan rakan-rakan akan bercamping. Harap-harap semuanya berjalan lancar. InsyaAllah.



No comments:

Post a Comment