Thursday, July 29, 2010

Heart

Saya baru balik dari rumah Hakimi. Dia memandu dari Dungun. 7 jam. Esok dia ada interview di JB. Nampaknya jersi 'Villa' saya dah siap!

Balik rumah, saya rebah ke katil sambil menekan punat alat kawalan jauh penghawa dingin. Saya terfikir, apa yang ada dalam hati kita? Hati cuma organ. Berdarah dan berdaging. Tapi hati itulah yang kadang kala buat kita gembira, sedih dan sunyi. Pelik bukan?

Kadang-kadang saya bayangkan yang hati kita ni dikelilingi dengan ayat-ayat ajaib. Macam filem imaginasi. Ayat-ayat yang ala-ala magic spell. Sebab itu kita boleh menangis, jatuh cinta, ketawa. Wow.

Cuma, kalaulah saya boleh eksperimen, saya nak keluarkan hati saya dan simpan dalam kotak kayu. Lepas tu tanam di satu pulau macam Davy Jones buat dalam Pirate of the Caribbean untuk tanam jantung dia.

Mesti lepas itu saya akan jadi manusia yang tak ada perasaan kan?

Haha, saya tau saya merepek.

3 comments: