Saturday, July 24, 2010

Rest

Usia malam semakin menua. Menunggu hari siang yang bakal tiba. Saya di bilik lesu tanpa wajah. Tingkap bilik saya buka, penghawa dingin saya tutup. Rokok mentol saya capai di atas meja.

Setiap kali saya terpandang gitar hitam disudut bilik saya, wajah seseorang akan muncul menyentuh jiwa saya. Padu. Terasa sampai ke kepala. Saya menarik nafas panjang dan teruskan menaip di komputer. Angin malam yang meniup masuk ke ruang kamar saya, sesekali meniup deras asap rokok tepat ke bebola mata yang mulai merah. Pedih.

Saya capai ipod di sisi katil. Lagu dari Damien Rice, lagu lebihan semalam sebelum saya tidur. Mata saya terpaku di depan komputer. Senyap. Hanya bunyi jarum jam tangan saya yang kedengaran samar-samar. Satu batang rokok lagi dinyalakan.

Cursor di komputer masih lagi berkelip-kelip menunggu perkataan di taip. Tangan saya kaku. Sunyi. Saya perlu rehat.

3 comments:

  1. bila nak stop smoking? :))

    ReplyDelete
  2. bila nak stop smoke menthol?
    hahaha. aku pun lalui malam yang sama mcm kau.
    cuma aku tak smoke menthol. hehe
    atau aku tak smoke lgsg smlm

    ReplyDelete