Thursday, July 22, 2010

Lion City

Petang tadi aku teman kawan aku pergi beli but futsal. Ahad ni ada league. Bila aku kenang-kenang balik pasal but futsal aku tu, aku pun beli sekali. Dah rabak sangat. Dalam pukul 2 aku dan kenalan ke Johor Bahru City yang terletak dengan sempadan Singapura. Kata kawan aku, abang dia nak but Joma yang flexible. Hanya ade disitu saje yang jual. Kalau tak aku tak pergi jauh-jauh. Bandar Jb sekarang makin sesak.

Bila disana, memang ramai orang Melayu Singapura. Dari segi percakapan, aku dah dapat tangkap yang mereka orang Singapura. Bahasa yang sama tapi aku rasa macam berada di satu dunia lain.

Gila..


4 comments:

  1. Joho memang sesak + public transport x efisien.

    ReplyDelete
  2. yea. kadang-kadang terasa sakit mata berada di tanah sendiri.. dengan makhluk parasit

    ReplyDelete
  3. i hate singaporean..

    ReplyDelete