Tuesday, July 20, 2010

Kudrat

Saya mengaku, ada benda yang saya tak mampu lakukan walau beribu kali saya cuba. Ada benda yang saya tak dapat walau macam mana kuat saya inginkan. Tapi, saya tahu sekuat mana kudrat saya. Saya hanya perlu duduk, fikir dan menerima apa sahaja yang saya dapat.

Bagi saya, menerima kenyataan adalah permainan kehidupan. Kadang kala kita menang dan kadang kala kalah. Adat bukan?

Saya boleh cakap yang saya seorang yang boleh mengawal diri saya. Dari otak, hati, dan juga perasaan. Contohnya, saya suka epal. Saya yakin saya mampu untuk benci epal kalau saya mahu. Sebab perasaan dan rasa adalah kawalan.

Kelemahan terbesar yang saya rasa ialah mengenai hati dan perasaan orang lain. Hati orang lain adalah berbeza. Sebab itu saya perlukan sedikit masa untuk memahami dan kadang kala menjadi seorang hipokrit untuk memahami hati orang lain.

Semua manusia perlukan cinta. Saya akui. Walau macam mana saya cuba untuk benci benda yang namanya cinta, masih juga tak berjaya. Yang saya tahu, cinta adalah kosong..

4 comments:

  1. bro cinta tu tak kosong.
    kalau nk consider sume bende pun,
    well i think my life is empty,
    lifeless,
    i mean,
    what's the point of living?
    your studied hard,
    get a good job,
    live a good life,
    have a good family,
    and that's it.
    then, die.
    so to think of it,
    cinta tu tak kosong,
    kalau kita letak prioriti cinta kita pada
    Yang Esa n Nabinya.
    That is our mission in life pun.
    That's the reason why we live pun.
    How much we say we hate,
    or love,
    hypocrite has always been in us.
    ever since we were born.
    no matter how much we care abt someone,
    friends, lovers, we end up hate certain things that they do.
    and we cant just runaway from it.
    i dont know what is my point of telling you this,
    but i'm just sharing,
    what i think from my very own perspective.

    peace~

    ReplyDelete
  2. ppppeeeeehhh!! perihal cinta la siot!

    ReplyDelete