Tuesday, September 21, 2010

Cinta

Manusia memang berubah dari setiap detik waktu yang berputar. Tahun 2010 hampir ke penghujung. Dulu gua rasa hidup ini unfair buat gua. Semuanya gua pandang jadi hitam. Semuanya hodoh, dan bagi gua humans are complicated. Tiada manusia yang gua percaya kecuali diri gua sendiri.

3 tahun lepas, mungkin gua hanya budak-budak yang baru memasuki alam dewasa. Jambang misai pun belum ada. Sekarang gua rasa gua dewasa. Gua boleh berfikir matang.

Bila gua lihat-lihat balik, ramai juga kawan-kawan gua yang bertunang, married, dan gua mula terfikir tentang usia hidup gua. Bukanlah gua terfikir nak kahwin. no! Tapi gua perasan gua menghabiskan masa 3 tahun mengharapkan benda yang tak mungkin kembali. Gua tahu dia juga hamba tuhan yang maha pencipta. Ajal maut ditangan tuhan. Siapa gua nak bertanya dengan tuhan kan?

Sekarang gua hanya perlu move on. Bagi gua, peluang hidup terlalu banyak dan gua sekarang punya seorang wanita yang gua amat cintai. Rasa sayang dalam kehidupan adalah kurniaan tuhan. Tiada lambat dan tiada cepat. Kita hanya perlu tunggu...

13 comments:

  1. move on itu yang gua gagal 2 3 kali.

    sampailah sekarang.

    gua cukup hepy.

    ReplyDelete
  2. cekodod : menunggu tak salah

    hazen : haha. good luck!

    ReplyDelete
  3. saya pun dah tunggu hampir 3 tahun . and moga di berikan kekuatan untuk terus menunggu :)

    ReplyDelete
  4. semua orang pernah jatuh . so sekarang lu kena bangun dari kerusi dan terus berlari kedepan . tinggalkan yang lain kebelakang . memcuba tak salah janji jangan lu cepat kalah . gua tak layak rasanya cakap pasal ni tapi gua nak tolong lu sebab lu lelaki . jom tengok cerita alfie lakonan jude law . lu belajar kat situ . hahaha . lu kena kuat juice!

    ReplyDelete
  5. menunggu menunggu... moga tiba hari itu.. amiin~

    ReplyDelete
  6. Tora : haha, aku dah tgk itu cerita dude. nice! thanx

    Aulia : high 5!

    ReplyDelete
  7. me myself still waiting meyh.tade salah pun nak menunggu kan. bia mase je yang tentu kan.

    ReplyDelete
  8. jom jadi playboy ! opps ! lu jela sorang jadi . gua dah kena gari la gang . haha .

    ReplyDelete
  9. ork3d : good luck!

    Tora : awal betul lu kena gari? haha

    ReplyDelete
  10. suke entry yg ni..bgs..ade gak spesies pemikiran cm aku

    ReplyDelete