Monday, November 16, 2009

Terbang

Hari ini hari Isnin, aku bingkas bangun terus terpa ke bilik mandi. Aku pandang ke luar, cuaca tidak seberapa buruk seperti kelmarin. Tambahan pula, aku dah berjanji sama Amin mahu ke Nevski. Pukul 2.30 aku dan Amin terus ke Metro, memang nasib baik, train tiba. Amin yang baru saja balik kuliah kelihatan keletihan.

Sampai di Teknologi, kami transit, dalam setengah jam, kami tiba di Nevski. Sememangnya kedudukan Nevski yang dekat dengan laut memang sejuk di masa begini. Aku berhenti seketika, membakar rokok, datang seorang gadis ingin meminjam lighter. Aku beri saja. Aku lihat ditangannya ada novel, Bahasa Inggeris, novelis terkenal John Grisham. Dia kata "thank you". Aku senyum, kami sambung perjalanan.

Di bangunan tua, ada tertulis "passaj", kami masuk kerana ada urusan, ya, 26 januari, aku pulang ke tanah air. akhirnya..

7 comments:

  1. bro, ko blik mesia eah cuti winter nanti? dengarcter, tiket mura... betol eah?

    ReplyDelete
  2. nak kate murah, xde la sgt.. tgk la flight ape ko naik. nak balik mlysia jgk ke?

    ReplyDelete
  3. wei ko kalau xnak/xleh msk hari ko bertugas kena tukar ngn sesape,,,,понял?? hehe

    ReplyDelete
  4. fathi : aku amik uzbek. transit tashkent
    Fakrul : baik mak encik, nanti aku tukar,dah aku je masak sedap kan

    ReplyDelete
  5. ak x balik, juz merancang jek.. dengar cter, klau nek emirates juz lbey kurang rm2300.. ak engt nk blik jugak.. ad hal sket..tgok la dlu

    ReplyDelete