Monday, November 9, 2009

Jelik

Untuk post kali ni, aku nak kongsi serba sedikit.Mesti ada something yang bagi kita 'annoying' kan? banyak, lain-lain orang, lain-lain pendapat, here it is :

1.Highschool Musical
tempat kejadian : rumah aku, sekolah
watak terlibat : semua gadis
waktu : selagi vanessa hudgen masih hot

-Aku pun tak tahu kenapa aku amatlah tak suke dgn HSM ni. Ramai gadis2 dan kakak2 terkinja-kinja menari bila tgk HSM mahupun makcik2 yang gunakan lagu-lagu HSM sebagai lagu poco-poco. Its true, HSM memang ramai 'die hard fans'. Aku bukan merujuk kepada perempuan, malah ada juga lelaki yang minat HSM (but not me). Ape sebabnye? mungkin gadis2 suka tengok zac efron, and lelaki suke tengok vanessa hudgens. Bagi aku, HSM is annoying!

2.Sembilu Kasih
tempat kejadian : rumah aku, rumah nenek aku,
watak terlibat : anak mak ngah aku aka cousin aku, Shazlin
waktu : 9.30 mlm - 10.30mlm

-Ni lagi satu drama yang "never ending". Memang aku akui, aku memang tak suka tengok muka zed zaidi, or zack zaidi, something like that la nama dia. I dunno why, drama tu always conflict sini, conflict sana, cinta itu, cinta ini, tolonglah! buat peminat "sembilu kasih", aku tak teragak-agak nak "label" korang narrow minded. Cube korang bayangkan, drama tu panjang n ade berapa season? cube tgk 'heroes' or 'smallville', ada banyak season and yet, rating diorang amatlah bagus, aku bukan nak compare drama hollywood and malaysia, memang betul kita tak hebat dgn teknologi CGI tapi cubalah cari alternatif lain kan?
Go to hell sembilu kasih!

3.SMS
tempat kejadian : bistro muharram
watak terlibat : aku, cousin aku Haziq
waktu : 11 mlm lebih

-Sms pun masalah jugak, tapi ada kategori, sms yang aku maksudkan adalah sms kekasih hati 24/7. Aku ada cousin yang constantly pegang phone ber'sms', tak kisahlah, tu duit dia, dia yang bayar bil, tapi dia macam tak ambik tau apa yang org lain cakap, contoh :

aku : wey, bak lighter
haziq : ..........(sambil tersengih)
aku : ko dgr x? pinjam r lighter!
haziq : jap2 (sambung taip msg)
(lepas setengah minit tunggu)
aku : mane?
haziq : mane ape?
aku :lighter la
haziq : owh xde dow, dlm kete
aku : F**k! bang, pinjam lighter kejap (pinjam abang sebelah aku yg tgh layan tosai)


4.Shuffler
tempat kejadian : parking lot Jusco Tebrau
watak terlibat : aku, Faiz Malik, Kimi Musa
waktu : 1 tgh

-To all shuffler out there, u can kiss my ass! paling annoying dgn seluar besar, baju besar, cap, sume nak highlight, glow in dark, aku paling menyampah dengan budak sekolah yang wannabe, konon nak jadik shuffler, apa ada dengan shuffle, ok la, sape shuffler top malaysia? Musher the rainbow? Yoshiro? go die with your 'hardstyle republic'! bape jauh korang boleh go dengan shuffle korang? buang masa dekat parking lot shopping cmplex, konon practice shuffle, aku nak parking kete buat sakit mata ade la. Balik rumah, tanya diri ko, ape shuffle boleh buat dkt life ko.

5.Smoking
tempat kejadian : mahkota parade melaka
watak terlibat : aku, Zarif Hasan
waktu : 3 ptg

-memang betul aku smoking, tapi aku dah over 18, tapi aku menyampah kalau budak sekolah nak blajar isap rokok. Pernah sekali aku dgn member aku, Zarif nak pergi cinema, cerite Hulk tak silap aku. Tengah lepak kat burger king, datang sorang budak skola pakai uniform dia cakap :

skola boy: bang, pinjam lighter boleh?
aku: (pandang atas bawah) amik r.
skola boy: (bakar rokok) time kasih bang.
aku: ko x gi skola ke?
skola boy: ari ni ade event bang kat skola, x dtg pun xpe.
aku: owh
(budak skola blah, passing rokok kat member dia, ada 2 orang)
**********
Zarif : babi ponteng skola!
aku: dah pakai macam tu confirm r, lantak dia la
zarif: kalau adik aku, aku dah belasah kat sini gak
aku: ko tgk dia isap rokok ape?
zarif: ape?
aku: SAAT dowh!
zarif : hahaha biasa budak skola, miskin
ps: SAAT tu brand rokok murah

5.Pompuan ponteng
tempat kejadian : Cinema Jusco Tebrau
watak terlibat : aku, Faiz Malik, Ammar Lokman, Kimi musa
waktu : 2 ptg camtu

- ni lagi satu kes, pasal budak skola gak, dah la perempuan, baju uniform, nak tgk wayang pulak, hari tu memang aku bengang, dah la nak tgk 'iron man' tak dapat, penuh, lps tu tgk cite antu korea ntah ape-ape, cube korang bayangkan, budak skola tu duduk belakang aku, bile part hantu menjerit je, diorang pun nak menjerit, kalah speaker cinema tu, aku lagi takut dengar diorang jerit dari antu. kalau jerit takpe, ni tak, siap tendang seat aku lagi, mungkin terkejut tgk muke antu yang buruk kot, tapi aku heran, kenapa dia x menjerit tgk muke dia kat cermin, lagi buruk kot dari antu tu.

6.Wikipedia
tempat kejadian : kelas
watak terlibat : aku, mr wiki, miss wiki
waktu : time kelas

-korang tau kan wikipedia? ni aku nak cite pasal mr n miss wiki, semua yang ada dalam wiki, semua dia tau, bila aku cerite something dgn member aku, mulalah nak mencelah, konon semua dia tau, lepas tu cakap semua nak menang, orang lain sume salah, nak kene ikut cara dia je, orang macam ni senang je, mungkin dia lahir2 dah ter'install' wikipedia kot dalam kepala dia, tu la semua dia tau, tapi bila exam, markah x gempak pun. pelik2

ps : maaf pasal bahasa yang kurang sopan, bukan kurang, memang tak sopan.


Show all

13 comments:

  1. bahaya ponteng sekolah..
    boleh melarat sampai u..ahhaha

    ReplyDelete
  2. hahahhaha.. paling besh, part wiki tuh!

    ReplyDelete
  3. fathi : aku x pernah ponteng, nasib aku asrama
    aulia: actlly, ramai mr n miss wiki kat sini:)

    ReplyDelete
  4. bang
    saya rokok tapi lepas abes sekolah tapi ic saya xcecah 18 lagi bang
    lagu mana nie??

    ReplyDelete
  5. ko special case, walaupun ko umur x sampai 18, tapi taste tua, kretek indon. haha

    ReplyDelete
  6. sumpah klaka dan betul.
    tp HSM tu x semua gadis oh terlibat.
    huii pantang gua.

    hahaha

    ReplyDelete
  7. Aku stuju 100% ngan ide² ko juz. sumpah annoying sumer perkare yg disebutkan. Kudos. HAHAHA

    ReplyDelete
  8. imran : kalau ko setuju dgn aku, ko mmg macho. haha

    ReplyDelete
  9. bang mujuz pandai parking kete ker??ha33☻

    ReplyDelete
  10. dulu ye la kantoi. skang pro..

    ReplyDelete
  11. hahaha. rokok saat tu yg tabole blah. dak skola la katekan.

    ReplyDelete
  12. aku pun smoking gak mase skola, tapi xde la sampai saat. haha

    ReplyDelete