Thursday, October 1, 2009

Tawar

Pukul 5, aku tiba di apartment, aku lihat, mak cik Musar masih di biliknya, dengan teko teh panas sambil menonton telenovela russia. Aku buka pintu, aku susun kemas kasut. Biasa la, kekemasan kene jage.. Aku masuk ke bilik, aku buka laptop, lagu The Stroke - Someday aku perdendangkan, pelan-pelan aku capai kotak Marlboro lights atas meja study aku, aku bakar, aku baring atas katil, aku sedut nikotin dan tar dalam-dalam..

Dan disaat itu, kepala aku berputar mencari jawapan, sungguh rutin kehidupan di sini, setiap hari benda yang sama, ibarat mesin fotokopi natural, tawar..

Oh ya, hari sabtu ini, kami ada jamuan raya. Tugas bilik aku adalah masak "ayam merah". Terus saja aku skype sama bonda tercinta, minta resepi.Semoga semuanya baik-baik belaka

ps : buat adik-adik yang membaca, jangan sesekali mendekati rokok, merokok membahayakan kesihatan.. bukan saya yang cakap, kotak rokok yang cakap.

4 comments: