Tuesday, September 29, 2009

Si Gadis Elektrik


Lisa,

potret kita masih ku simpan,
walau bingkainya kusam,
aku belek,
takut berhabuk,
aku lap,
biar tak luput,

masih teringat aku,
di kala kita bersua kali pertama,
lirik mata mu,
suara merdu mu,
masa seolah-olah terkedu,
bagai memberi sedikit ruang buat kita,
melengkapkan satu cerita,

bila ku sangsi,
kau beri ku ketawa,
bila ku lemah,
kau pegang erat tanganku,
kau senyum,
beri ku harapan,
ku tahu kau gadis pesona

malam ini,
aku jatuh cinta,
dengan si gadis elektrik,
aku tahu kau juga suka,
walau dia tak seperti kau,
aku yakin kau juga gembira,

aku harus pergi,
kerna aku manusia,
yang perlukan cinta,
selamatlah kau di atas sana,
kau harus tetap ceria,
potret kita masih ada.

al-fatihah buat Nurul Alyssa Abdul Malik, semoga rohmu dicucuri yang maha kuasa, hampir 2 tahun kau pergi, kini tiba masa aku mula cerita baru, kalau kau rindu, datanglah lihat potret kita, potret itu masih lagi disitu, disamping patung yang kau beri dulu...

13 comments: