Thursday, October 8, 2009

Dubai

Tepat pukul 9 malam, aku dan rakan ke apartment senior di tingkat 2. Setelah diketuk pintunya, aku lihat Sef buka pintu, Amin sibuk berchatting dengan buah hati, Talib sibuk mencari sumber makanan, Abby pula melayan mimpi..

Aku : Jom r..
Sef : mane?
Aku : Dubai.
Sef : semua pegi?
Aku : tak la, ade yang tak nak pegi.
Sef : ok2

Lekas-lekas Sef kejut semua, aku tunggu di luar sambil mengisap nikotin bersama Acap dan Bos. Mak cik yang menjaga apartment kami sedikit curiga, dia datang dan bertanya,

Mak cik : Ada masalah ke?
Aku : tak ada.
Mak cik : Kenapa tunggu ramai-ramai di sini?
Aku : Owh, kami nak ke Dubai ( sambil tersenyum tawar)
Mak cik : Saya ingat ada masalah (tersenyum juga)

Hampir satu jam menunggu, hampir 3 batang marlboro barulah mereka siap. Ramai juga yang mahu ke Dubai. Perjalanan kami ke Dubai tidak lah berapa lama, dalam 20 minit, kami tiba disitu. Tempatnya cantik,aku suka hiasannya. Terus saja aku minta espresso, sungguh sejuk diluar. Sempena Ulang tahun ke 19 Syamim, kami makan, berbual panjang sambil menikmati aroma shisha. Aku tersenyum bersama espresso.

ps : Dubai tu nama kafe.. Happy Birthday to Syamim Shukri..

6 comments:

  1. haha! plik gila ingt dubai kt Dubai.

    ReplyDelete
  2. haha, xde la. Dubai nak buat ape?

    ReplyDelete
  3. haha mane tau stress release. smpi g Dubai. haha!

    ReplyDelete
  4. ahaha, tu la.. dekatnye dubai 20 minit. ;p

    ReplyDelete
  5. hampir i percaye pegi Dubai. geografi tak selalu B manjang.

    ReplyDelete
  6. ach : baik blk malaysia, pg dubai lagi stress
    nadia : haha, dubai tu name cafe je
    may : me too! :)

    ReplyDelete