Sunday, August 15, 2010

Ramadhan

Situasi di bulan mulia ni memang banyak ragam. Hari ini merupakan hari yang ke 6 puasa dan sepanjang 6 hari, hanya sekali saya menjejakkan kaki di bazar ramadhan. Itu pun kerana teman kenalan saya, Hakimi Musa membeli ikan bakar. Biasala, orang perantau yang rindukan ikan bakar.

Saya memang tak berapa minat ke bazar ramadhan. Sebab yang utama ialah traffic jam. Saya juga kurang suka berjalan ditempat yang sesak dan padat. Perasaan untuk berlari laju-laju dan menjerit sekuat hati akan timbul bila saya di tempat sesak.

Pelbagai ragam saya lihat di bazar. Suara lantang brader murtabak, senyuman menggoda kakak kuih lapis mahupun sketsa tawar menawar.

Semuanya sama bukan setiap tahun?

7 comments:

  1. kalau aku, hari2 pergi bazaar
    kalau tak pergi tak sah
    hehe!

    ReplyDelete
  2. Ajik : Aku pulak, 2 tahun sekali baru merasa. haaha

    Eqa : hahaha, bazar tu makanan memang macam2. sebab tu sesak.

    ReplyDelete
  3. haa..ikan bakar kt melaka ni pun baek gk.hee

    ReplyDelete
  4. yea!! saya rindu ikan bakar melaka!

    ReplyDelete
  5. haa..da bole ajk legend bebuke ikn bkar kt melaka ni!hehe

    ReplyDelete
  6. ork3d : Aah!! tapi diorang bz je

    ReplyDelete