Tuesday, August 3, 2010

Congratulation

Beberapa perkara yang saya perasan waktu saya bangun dari tidur pagi tadi ialah laptop saya ada kesan pecah dan berada di bawah katil, gitar saya rosak, ada 3 misscall di telefon bimbit dan saya tak on penghawa dingin.

Saya duduk disudut katil dan mengingat kembali. Pukul 10 pagi saya terima panggilan dari seorang wanita berkenaan permohonan saya untuk menjadi guru ganti. Nampaknya, saya kehilangan satu peluang kerja sebab saya ingat-ingat balik saya kata 'fuck off' di talian.

Saya berjalan ke tepi katil, saya off kan amplifier. 2 tali gitar saya putus dan necknya pecah. Mungkin saya jadi rockstar semalam, saya hempas gitar saya tepat ke atas amplifier.

Saya capai alat kawalan jauh, saya on penghawa dingin. Buat pertama kali saya terlupa.

Diatas meja saya terdapat sekeping kertas. Nota buat saya. Saya baca dan tersenyum. Saya on speaker dan saya letakkan ipod. Volume speaker saya tekan ke separuh maksima. Saya berjanji saya takkan kemana-mana selagi bateri ipod saya tak habis. I did, congratulation.




2 comments: