Tuesday, August 17, 2010

Hackett

Selepas solat tarawih 8 rakaat, saya terima satu pesanan ringkas :

"kitorang kat tmpat biasa. Sume tggu kau!"

Saya terus pulang ke rumah, menukar pakaian dan menggalas gitar yang masih lagi terletak di sudut bilik. Terus saya memecut ke studio dengan kelajuan luar biasa.

Sampai di depan studio, masing-masing muka macam murtabak. Jamming studio tutup. Kawan saya Bad, berbual di telefon dengan owner studio. Nampaknya memang tiada rezeki. Plan jamming ditunda pada keesokan hari.

Saya terus menelefon Faiz Malik dan bertanyakan lokasi. Sekali lagi saya pecut kelokasi kedua.

**********************************************************************

Di sana cuaca baik, tenang dan sedikit sunyi. Kami hanya menikmati bayview dengan marlboro softpack dan redbull. Tak lama kemudian datang seorang brader berbaju hackett merah. Rupanya dia orang politik. Berkhidmat untuk kerajaan yang baru berjinak-jinak dalam dunia perniagaan.

"Sampai aku tak tau macam mana nak ubah mentaliti orang melayu dalam masyarakat kita!"

Saya dan Faiz Malik hanya mendengar. Tak jauh dari tempat kami berbual, ada seorang wanita yang terhuyung-hayang sambil di kawal oleh seorang lelaki.

"Ni xde lainlah.. mabuk. Aku tak kisah aku kene henyak janji mata aku tak sakit!"

Brader berbaju hackett merah bangun dan pergi mendapatkan wanita dan lelaki tersebut.

Saya dan Faiz hanya berpandangan sesama sendiri.

"Hulur Marlboro aku lagi sebatang"

Saya berkata sambil meneguk Redbull.

No comments:

Post a Comment