Sunday, August 22, 2010

Ayam

Satu petang yang cerah-cerah panas, saya mengorak langkah ke bazar ramadan. Disana, segala imej yang tergambar di dalam kepala saya semua menjadi realiti. Kereta penuh sesak, orang yang berduyun-duyun macam semut, brader jual ayam panggang tak puasa hisap rokok semuanya ternyata ada.

Di gerai ayam panggang :

"bang, bagi saya ayam dua ekor!"

Brader baju putih berbelang hitam bersuara garang.

"Bro, tu aku punye. dah lame tunggu ni"

Brader kopiah putih menegur.

"aku tunggu lagi lama la!"

Saya hanya pasang telinga. Bulan puasa ni macam-macam ragam manusia. Disebabkan ayam panggang pun boleh jadik bergaduh. Tak pasal-pasal hilang pahala puasa.


4 comments:

  1. haha!
    mcm budak2 ahh
    pasal ayam je kowt

    ReplyDelete
  2. brader jual ayam isap rokok tak puasa kat tempat gua pun ada...
    gua rasa tu lumrah brader ayam panggang

    ReplyDelete
  3. mawie: biasa la. Mungkin panas kot. berniaga sampai tak puasa punproblem jugak

    ReplyDelete