Saturday, December 5, 2009

Semalam

Semalam aku ke majlis tari-menari yang dianjurkan oleh "leader" sebuah badan korporat di Russia. Hajat aku satu, hanya mahu mengambil foto untuk tatapan umum. Janji gerak pergi pukul 10, tapi pukul 11 jugak baru berangkat. Janji Melayu..

Sampai di Nevski, aku tengok orang sudah ramai. Kami ke kaunter untuk menyerahkan kot untuk dijaga. Brader yang keje tu muka tension, ye la, orang ramai katakan. aku cakap kat brader tu,

Aku : No more hanger?
brader : No, check at second floor

Terus aku dengan kawan aku lari-lari anak ke tingkat dua, nasib baik ada. satu hanger, sangkut 5 kot, asal boleh.

Masuk ke dewan tari-menari, aku lihat sudah ramai yang menggila, ada yang sasau, ada yang bersahaja. Acap dan Hanif terus meluru kedepan, mahu melihat artis pujaan "abang Dash Berlin".
aku, zack dan abby ketinggalan di belakang.Memang aku sengaja duduk dibelakang, mana tau ade shot2 lawa untuk foto.

Setelah lama bermain kamera, aku pergi ke belakang untuk memesan 'red bull'.Memang panjang beratur.Kaki aku terasa lemah, kepala aku pusing, asap rokok yang menari bebas diudara membuat aku loya. Tabah, aku dan zack beratur.tiba-tiba lagu "sunlounger - lost" diputar :

Vitali : what song is this? hey, did u know what track is this?
Aku : Sunlounger feat Zara - lost
Vitali :owh yea! hey where are u from?
Aku : Malaysia
Vitali : Student?
Aku : yea, Smtu.
Vitali : owh good! I have been to Sweeden twice. The parties there are awesome
Aku : Owh, I never been there
Vitali : alone?
Aku : No, with my friends
Vitali : No girlfriend? (sambil tersenyum)
Aku : No, she's busy
Vitali : haha, poor u, nice to meet u btw!
Aku : me too!

hampir 45 minit beratur, semata-mata kerana setin redbull, aku rasa aku diperkotak-katik, takpe, yang penting tugas kene selesai.Aku pergi depan, record beberapa video, snap beberapa gambar. Aku rasa cukup la kot gambar yang aku amik, tunggu nak edit kat rumah.

Tapi aku rasa lain macam..

Malam ni aku tak dapat ym..

semua serba tak kena..

3 comments: