Sunday, December 13, 2009

Bola



"dah! aku taknak dengar lagi, cukup!" teriak Syamil

"salah ke aku buat macam tu? salah?!" aku berkata lembut, abaikan tanda seru.

"tak sangka aku, macam ni rupenye member"

*syamil duduk sambil menutup muka. Konon menahan sedih.

Aku terdiam, sambil tanya diri aku, salah ke aku? Perlu ke aku mintak maaf?

Terlintas kat fikiran aku, tentang kenangan dulu. sama-sama meniti hari di universiti. Pahit manis suka dan duka semua kami tahan bersama. Bak kata orang putih "i back up u, u backup i".
Tapi sekarang? semua seakan musnah atas satu sebab. Ah! persetankan semua itu!
Kau mahu egois sama aku ya? ok, aku pun mahu egois sama.

"dah2! ko jangan nak over acting, dah kalah tu pegi susun bola!"

Syamil tersenyum macam anak dara melihat jejaka tak pakai baju.

"yela2. siallah, apsal asyik aku je kalah? ko main tipu kan?"

"bile mase pulak? ko sendiri nampak kan? dah, susun2, jangan nak buat drama!"

Syamil susun bola, sambil buat muka kedah.


Ps : Sape agak2 terer billiard, jom kita lawan?

8 comments:

  1. keh2 power siot mujus..bleh ar bila2 ajar aku main

    ReplyDelete
  2. over mimik muka plak gua baca ayat atas . penghujung cerita tak ada umph ! tak apa . teruskan

    ReplyDelete
  3. adoi crite mcm drama.. men billiard jek rupenye..

    ReplyDelete
  4. haha. muke xle bla. bajet comel je tau skang ni.ape nk jadi? :D

    ReplyDelete
  5. Fyna : gila, lu ni macam lecturer pulak.haha

    Nadia : Sekali sekala berdrama xpe

    Nina : swasta ke aku? janji bukan cerekarama

    ReplyDelete
  6. haha. skang msti su da kawen kan?

    ReplyDelete
  7. Jiher : Aku rase x.. dia sama atas aku setahun je kot

    ReplyDelete