Saturday, March 5, 2011

Alex

Semalam gua ke kedai Akak Adibah Noor. Masih ingat sama Akak Adibah Noor? Kalau tak ingat nah gua kenalkan Akak Adibah Noor. Semalam gua ke kedai beliau dan gua beli Pepsi satu botol dengan Dunhill Light sekotak. Nampaknya Akak Adibah Noor dah banyak berubah. Kerja makin efisien, radio pun gua dah tak nampak cuma badan je tak berubah-rubah. Bila la agaknya nak insaf gua pun tak tau.

"Pepsi satu, Dunhill light satu."

Gua malas nak bertanya khabar, ringkas je gua mintak. Akak Adibah Noor ambik Pepsi sama Dunhill, letak dalam plastik. Gua hulur 500 ruble.

"Duit kecik takdo ko?"

Gua simpan balik 500 ruble sambil jeling Akak Adibah Noor. Akak Adibah Noor menjuihkan bibir konon mintak simpati.

"Nah"

gua letak 100 ruble.

"kurang 5 ruble. Takpe, esok datang ko bayar balik"

Akak Adibah Noor berkata ke gua sambil capai buku cerita kanak-kanak. Macam gampang, dah besar pun nak layan buku cinderella. Berangan nak jadi cinderella la tu.

--------------------------------------------------------------------------------------

Hari ni gua ke kedai Akak Adibah Noor sekali lagi. Kali ni mood dia baik semacam. Gua syak ade boyfriend baru la tu.

"Dunhill Light sama Aiskrim ni brape? owh, dengan hutang semalam"

"185 ruble"

Gua hulur 500 ruble gua semalam..

Akak adibah Noor bagi balik belen gua tepat dan pantas..

"Student blaja mane?"

Akak Adibah Noor bertanya ke gua

"University Maritime tu yang dekat Ulyanka"

"Owwhh, name sape?"

Baru gua perasan, gua tak pernah kenalkan diri ke Akak Adibah Noor hampir 2 tahun gua duduk sini. Gua tak fikir panjang, gua jawab :

"Alex... Alex Turner"

"Alex? ok ok"

Akak Adibah Noor sambung balik keje dia packing coklat. Gua keluar dari pintu kedai sambil tersengih...

11 comments:

  1. haha mintak sain sikit mr alex turner.

    ReplyDelete
  2. wafeex : gua sain kalau awek mintak je..

    ReplyDelete
  3. hahaha!
    nama tak nak kalah

    kalau aku nak sain, kau boleh bagi en en en, Mr Alex.. kuikui :p

    ReplyDelete
  4. eqa : boleh2 takde masalah.. dah biasa. haha

    ReplyDelete
  5. Alex ni pandai buat masak lemak cili api. :P

    ReplyDelete
  6. haha dia tanya gua la kan ? gua cakap nama gua Julian Casablanca tak pun Albert Hammord Jr. haha . nama lu nak best je kan ? true punya munyit artik !

    ReplyDelete
  7. fakrul : biasa la.. haha

    tora : kadang kadang gua memang cakap nama gua alex, senang diorang nak sebut. haha

    ReplyDelete
  8. hahaha aku baru nak pakai name tu x jadi r

    ReplyDelete