Tuesday, September 1, 2009


Tadi aku buka friendster, aku terpandang satu comment dari teman rapat (yoy) nama panggilannya, di mrsm kuala klawang dulu, dia kata sesuatu yang aku sudah lama lupa, dia mengatakan sesuatu 'ayat' yang pernah aku beritahu dia dulu, kisahnya begini:

beberapa tahun yang lalu, kami pergi ke studio musik untuk berjamming, tempatnya kecil, tuannya india, selepas satu jam, uncle india tuan punya tempat itu memberi isyarat supaya menghabiskan lagu terakhir kami, dan selang beberapa minit, kami keluar, dengan berpeluh-peluh tapi udaranya segar, kerana didalam bilik itu kuat bau rokoknya..

semasa keluar, terjadi beberapa dialog :

aku: uncle 30 ringgit, macam biasa
uncle: okay2 thank you
yoy: jom r pegi 7-e, beli air r, haus..

tiba-tiba ada beberapa awek yang tunggu disitu menyapa kami,

awek 1 : dah abis? kitorang nak gune ni..
aku: dah, gunalah..
awek 1: owh thanx.
yoy: guna baik-baik, tu fender favourite saya tau (sambil tersenyum menggoda)
awek 1 : ye la! (sambil marah manis)

aku lihat, yoy mengintai mereka dari luar studio, mereka mula memetik gitar, aku amati, aku dengari, lagu 'loser lullaby' dari kugiran tempatan kita 'lucy in the loo'..

aku : wei, jom r blah, ko tengok bwat ape?!
yoy: hahaha, relax r bro
(aku buat muke bengang tapi hensem)
yoy : ok2, cun dow awek tu, ade brani tackle r, mane tau dapat, boleh jamming skali. haha
aku diam, selang beberapa saat aku menjawab;
aku: gua layan musik je, gua tak layan awek!

betulkah aku?
dan ketika itu, yoy ketawa dan kami terus ke 7-e..

ps : ni la tempat jamming di seremban "tarrega".. yang pakai cap putih tu "acap ronaldo", teman lama

3 comments:

  1. reminciscing the past??
    bez dow..tah la..jles giler kalo dgar orang cakap,
    "gi jamming jom","bez syial jamming malam tadi"

    knape?
    sbeba aku x taw jamming..x taw petik gitar..haih~

    ReplyDelete
  2. haha.. biase la, jiwa muda-mudi memang macam tu. aku pun dah lame x jejak jamming studio, bz blajar sume.. tapi ok la, kalau kau nak, masuk je la, just for fun, sebab yang penting itu pengalaman, x kesah la orang kate kau main gitar macam kayu. hahaha

    ReplyDelete
  3. woi
    online r ym
    ape citer bisnes deal kiter

    ReplyDelete