Sunday, September 27, 2009

monyet

tak sampai satu jam yang lalu, aku melayari facebook, tengok la kalau-kalau ada member-member, atau awek-awek yang post benda kat wall aku. Kalau online ni, aku memang suka dengar music sekali, barula best, tenang jiwa fikiran, aku bukak la itunes, aku pasang lagu couple (lagu puisi), best lah pulak, biasa la lame tak dengar, tak sampai setengah jam,aku rase boring, habis sume aku bukak, myspace, friendster last-last aku terbaring atas katil, boring teramat.

aku pandang ceiling lama-lama, sambil mengelamun balik ke tanah air, jumpa keluarga tercinta, disamping kekasih hati, tiba-tiba aku tengok facebook aku banyak pulak notification. aku klik, aku tengok satu gambar, aisyy, memang panas, syaitan sudah membisik-bisik ke dalam hati nurani aku yang suci ni, ade ke patut dia ni kutuk member aku dengan bahasa kotor, dah la name die "Faiz Shinoda" tapi muke jawa Muar, geli aku,tak boleh jadik ni, aku pun menyibukkan diri meng'comment' sekali, comment berikut berbunyi begini :

aku :hello faiz, ko mengganggu aku, kejap2 ade notification pasal korang comment pic ni. ape kate ko blah, agak2 r comment..

Faiz Shinoda : eyh Monyet!! kalau x suka xyah main facebook..,btw ko monyet dari mana?

*
ni memang dah lebih la kan, kate aku yang handsome ni monyet, die tu jawe tak perasan

aku :relax bro, aku cakap sweet kan.. syireen n azri ni member aku, ape kes ko comment macam tu? agak2 r, kalau ko horny tahap dewa pun agak2 r.

Faiz Shinoda :KAU DAHLAH TAK BERTAMADUN KAU CKP SWEET KE!! ******* Kan dah kena caps lock!!

*
aik!! ni dah lebih mamat ni, dah la tadi kau cakap aku monyet, ni kau mencarut lagi, memang die ni kurang kasih sayang kot, dulu mase aku kecik-kecik, kalau aku cakap "bodoh" pun mak aku marah, dia ambik cili, die sumbat kat mulut aku, aku rase mak si Faiz Shinoda ni tak pernah ajar die, tak pun die ni bajet jepun sangat, mak die guna wasabi instead of cili.

At last, aku pun suruh la member aku ni delete si Shinoda ni dari facebook dia, ta da!! terus senyap, ambik ko, orang add ko nak suruh jadik kawan, ni tak, padan muke ko!

ps : biarlah muke kau macam jawe palembang atau bangla karpet atau jepun terkena radioaktif zaman perang dulu, janji budi bahasa tu ada, bile dah tak ada bahasa, rosak binasa.

5 comments: