Friday, September 25, 2009

Duta


Hari ini hari jumaat, penghulu segala hari, hari mulia,aku dan rakan ke kedutaan Malaysia di Moscow, kerana ada perjumpaan yang ingin dibuat, bukan kami saja, malah ada lah junior-junior bawah setahun yang mengambil jurusan perubatan sekali.

Ucapannya ringkas, sekejap, tak lama, bagi pelajar perubatan, ucapan itu bermanfaat, menarik.. tapi bagi kami, pelajar kejuruteraan, ucapan itu lama, lapuk, tidur lagi baik, haha
tolak itu semua, yang penting, aku dan rakan-rakan seperti badut hari ini, ya lah, masakan seluar hitam, kot pula blue black? tak ke sakai, kene gelak orang? sudah la ramai gadis-gadis ayu, yang bakal bergelar doktor dalam tu,apa boleh buat, kami hanya meminjam kot senior, terima kasih!

Tepat pukul 12, aku dan 9 rakan bergegas ke lapangan terbang, mengejar jadual pukul 3, di pintu masuk, pegawai russia menahan aku dan seorang teman, permintaannya mudah, mahu melihat kertas registration aku di sini, ku buka beg, ku capai kertas berlipat 4, aku bagi ke polis itu, tiba-tiba

Syazwan : wei, aku punye kertas dalam luggage dow! camne?
Aku : Relax2. Ko jangan buat kalut, biase je.

Nasib baik polis tu kasi lepas, mungkin malas nak melayan kot, tak pun dah boring jadik polis, cek-cek dokumen, kalaulah kitorang tak lepas kat airport tadi, memang aku dengan member aku jadik pendatang haram, visa kami luput hari ini.

ps : terima kasih kepada pelajar2 Moscow Aviation Institute di atas segala layanan anda, ada masa datang la Saint Peter!

2 comments: