Monday, April 11, 2011

Mulia

Gua menulis entry ini semata-mata kerana seorang wanita dari kaca mata gua yang mungkin berkaitan dengan hidup gua walaupun gua kena tempiasnya sedikit.

Buat lu yang gua maksudkan, setiap manusia yang punya akal dan hati mampu belajar dan terusan belajar mengenal erti kehidupan. Lu tak boleh judge orang dari mata sendiri sebab mata lu bukan sentiasa benar. Gua nak tanya lu, apa itu erti mulia yang lu maksudkan? Mulia itu hanya perkataan. Mulia itu berbeza mengikut mata masing-masing. Macam lu yang konon mulia, dan membanding-banding kehidupan manusia lain yang lu kata tak semulia lu, bagi gua itu semua wayang. Yang nak gua tegakkan disini, lu tak boleh suruh orang ikut skala mulia lu. Lu ada kehidupan, dan manusia lain ada kehidupan sendiri so dengan kemuliaan yang gua ada, gua mintak lu dengan mulia lu boleh angkat kaki.

Gua nak tanya lu lagi, lu kata hati lu tak sama macam hati lu dulu. Apa lu boleh lihat hati lu macam mana? apa lu boleh bau? Kalau betul lu rasa macam tu, its fine tapi gua sekadar ingatkan kalau hati lu dah rosak, jangan rosakkan hati orang lain sebab member gua juga ada hati serupa macam lu cuma dia punya merah, lu punya hitam. Dengan segala hormat gua mintak lu kutip balik hati lu, lu boleh simpan kemas-kemas.

Ape erti kecantikan buat lu? Gua akui lu ada kelebihan cantik pada zahir tapi batin? gua ragu-ragu. Kecantikan pada batin itu kekal abadi , tapi kalau kecantikan batin pun lu tak mampu jaga, lu tak payah sebok-sebok jaga lu punya zahir.


2 comments: