Friday, April 22, 2011

Manusia Tanpa Rahsia

Hampir setengah jam, aku pandang skrin laptop dan cursor yang berkelip.

Otak aku penuh dengan imej-imej dan abjad kasar.

Bila aku susun-susun balik, aku dapat klu dan jawapan.

Family, friends, lover, foes...

Semua aku ada cuma aku kurang satu,

Dia yang tanpa rahsia.

Dia yang selalu aku ceritakan semua kisah tanpa satu pun yang tertinggal. Itu yang aku perlukan lebih dari segalanya, hanya peneman cerita. macam dulu-dulu. Apa yang aku benci, aku cerita. Apa yang aku suka, dia ketawa. Apa yang aku bingung, dia tahu.

*sigh

Masa berlalu, dan manusia itu bukan kekal abadi

Dan sekarang?

Kadang-kadang menyedihkan bila kita ada cerita tapi tiada siapa yang mahu diceritakan..

*bakar rokok

4 comments:

  1. hanya Dia yang di atas kekal abadi
    dan pada Dia pun kita boleh bercerita :)

    ReplyDelete
  2. eqa : aku hanya manusia biasa yang fikir sudah ada semua namun masih kosong

    ReplyDelete
  3. “God says: “You may have someone in your mind, someone in your heart, someone in your dreams, someone in your life, but I am your someone when you have no one.”

    ReplyDelete
  4. dude, kita sama. kadang2 nak nangis pon ada. tapi apakan daya kita nak melawan takdir Dia kan. mungkin ada yang lebih baik untuk kita. bila tu tak tau. ntahlah, kadang2 give up kalau pikir2 balik

    sorry jadi tempat luahan pulak :)

    ReplyDelete