Thursday, April 28, 2011

I Shot The Sheriff

*Bam!

Suasana bar jadi senyap, 2 pemakai seragam berlari ke arah gua, muka bengis. Gua di terkam ke lantai, tangan bergari.

Di balai polis, bilik soal siasat

"ceritakan pada saya, apa yang berlaku"

*gua teringat insiden di bar....
**********************************************************************

Gua duduk seorang diri di sudut bar.

*Asap tebal, lampu warna-warni

Gadis-gadis muda, hanyut seiring dengan nada muzik dengan pengaruh kokain. Golongan atasan tampak lebar senyuman dengan wang kerajaan demi kepentingan diri masing-masing. Si pemakai seragam hanya tinggal seragam. Dan mata gua masih ke bartender.

*Gulp

Seteguk air, gua berdiri, mata ke kiri dan ke kanan, dan..

*Bam!

6 peluru revolver dilepaskan secara rambang. 3 pegawai atasan kerajaan, 1 pemakai seragam, 1 pelayan bar, dan 1 penjual kokain.. semua terbaring di lantai berlumuran darah.

*klik klik

Peluru dah habis, gua digari.
*************************************************************************

"Saya tanya sekali lagi, apa awak ingat insiden di bar tadi?!"

*Fikiran gua kembali ke bilik siasat

Gua capai sekotak rokok dari poket kemeja

*fuhhhh

Asap yang sama kini memenuhi bilik siasatan..

"I do what I'm supposed to do. I do the right thing that other people too afraid to imagine"





the people that are trying to make the world worse never take a day off , why should i
-Bob Marley


3 comments:

  1. got moral story behind. kudos ! :)

    ReplyDelete
  2. dengan tenang menjawab sambil hisap rokok kegemaran . itu baru true maskulin liar membuas . haha .

    ReplyDelete