Monday, January 31, 2011

Sharifah Aini

Sememangnya gua sudah seminggu lebih menjejakkan kaki di tanah air. Blog gua juga dah lame gua tak update sejak dari minggu gua busy dengan exam yang macam celaka. Bila gua perati balik chatbox sebelah bawah kanan tu pun, gua dah mengeluh nak reply. Sekali sekala tak reply ape ade hal, ye tak?

Perjalanan gua itu hari dari Moscow ke Abu Dhabi dan dari Abu Dhabi ke Kuala Lumpur memang true punya bahaya. Selang beberapa jam selepas gua take off dari Moscow, heboh kes orang letup bom di airport moscow. Gua yang tengok berita di Abu Dhabi jadik tersengih sebab gua terlepas dari tempias bom. Memang gampang betul la sape yang main bom-bom ni!

Lepas tu dari Abu Dhabi gua terus terbang ke Kuala Lumpur. Sampai di tanah air, gua tersengih sekali lagi lepas gua dapat tau dekat arab sekarang tengah lancar revolusi. Dia punya revolusi bukan macam revolusi pekerja kilang buat mogok naik gaji, pegang banner, curah cat ke kereta bos. Ini punya revolusi siap bakar motor polis. Bom jangan cakap, bersepah-sepah orang main bom, dah macam main mercun masa raya.

Tapi gua perati di tanah air gua, setakat ni takde orang main bom sejak gua sampai itu hari. Lagi la gua tersengih. Cuma hujan yang tak reti-reti nak berenti ni pulak yang buat gua kusut sikit. Nak bergerak kesana-sini jadik payah. Dah la payung rumah gua sume warne makwe-makwe yang ada gambar bunga. Gua yang nak keluar berpayung jadik serba salah. Gua lagi sanggup keluar baju basah, rambut basah, baju basah dari pakai payung pink berbunga-bunga.

Sekarang cuma satu gua fikir, kat mane boleh beli bom? gua nak beli 2 bijik. Satu gua nak lempar dekat tanah arab Abu Dhabi. Satu lagi gua nak sorok dalam beg makwe blonde dekat airport Moscow. Gua nak jugak merasa keluar berita, mukasurat depan surat khabar. Hahaha.

Dah pukul 9.32 malam, gua nak pekena teh tarik dekat mamak. Gua nak dera Murthi malam ni sebab petang tadi dia buat muka kerek sama gua dekat econsave masa teman cik puan besar gua beli barang.

ps : gua jumpa makcik iras-iras Sharifah Aini petang tadi. Sial la!

6 comments:

  1. ya Allah rasa syukur sangat kat Malaysia ni takde bom bom :'(

    ReplyDelete
  2. hahhaa sial je nak letak dalam beg makwe blonde..agak2 kalo ko stranded kat abu dhabi tu camne eh...

    ReplyDelete
  3. nasib baik lu terlepas acara bom bom ni. kalau tak sorang lagi kawan gua jadi mangsa.

    ReplyDelete
  4. nasib baik ah selamat sampai.
    kena bom naya jeee -.-

    ReplyDelete
  5. sggup basah bju sbb tknk pkai pyung pink..?? ha ha ha...

    ReplyDelete