Monday, November 1, 2010

100

Beberapa tahun akan datang, scenario di Malaysia..

Orang Politik :
- Seperti yang kita dapat jangka, Menara warisan yang kita buat dulu memberikan impak kepada negara dan keuntungan kepada kita ye.. saya ulang kita..

Nelayan :
- Entahla, saya pernah tengok dekat tv, tapi belum pernah pergi tengok depan mata la.. Rupa bangunan tu pun saya ingat-ingat lupa. Tengah laut ni mana ada masa nak tengok menara. Sekarang ni ikan tak menentu, bil lagi lagi nak bayar

Mak cik jual kuih :
- La, kamu tanya makcik, mane la makcik tau. Eh, tak kuasa la makcik nak ambik tahu pasal menara ni. Orang kaya boleh la pegi sana. Makcik jual kuih ni pun berapa sen la sangat dapat kamu tahu.

Uncle bawak bas :
- Itu bangunan ka adik? aiyo, uncle hari-hari juga baca dalam itu paper. Ada la nampak sikit-sikit. Tinggi jugak kan? Proud to be Malaysian la.

Aunty kedai runcit :
- Aunty tak kisah lor kalau itu tower ada atau tak. Aunty fikir bisnes saja. Bisnes jalan. aunty pun jalan. Bisnes mati, aunty mati woo.

Orang Asing :
- Owh, so this is the 100 storey tower thing huh? Not bad. I hope plane will not hit it like 11 September

Gua :
- Ini la dia tower yang buat allowance gua kena potong masa tahun 2010 dulu. *bakar rokok sebatang.

7 comments:

  1. tower pnb eyh?? haha.. ofis ak tuh.. ;))
    kesian korg kne potong elaun.. heee..

    ReplyDelete
  2. ekau duk memandai elaun kene potong sebab menara.

    ReplyDelete
  3. dendam betul kau dengan menara tu . hahaa

    ReplyDelete
  4. banyak2 mende nk potong, scholar jugak yang dye nak amek... hish...

    ReplyDelete
  5. Jangan tangisi apa yang tidak menjadi milikmu , tapi syukuri segala yang menjadi milikmu.

    ReplyDelete
  6. hm macam ni la juice . kebetulan dulu gua ada mengaji pasal perbuatan nuklear . lu nak gua try kat menara tu ? haha .

    ReplyDelete