Wednesday, January 6, 2010

Teksi



hari ni aku nak cerita pasal lagi sorang member aku. Name dia Megat Muhammad Arief bin Roslan. Seperti gambar yang aku letak kat atas ni, ye, dia memang mat jambu.

Aku ingat lagi, dulu setiap kali outing aku selalu keluar dengan dia. Bak kate makwe makwe, BFFTD (best friend forever till die)

Owh lupa, aku dgn megat ni satu skola time form 1 sampai form 3.

Cerite pasal outing, satu hari aku dgn megat tunggu teksi depan maktab. Nak harapkan bas, memang haram nak lalu.Teksi pulak jenis old skool yang kalau bawak kat highway memang confirm kene ready number plus peronda takut2 terbarai tengah jalan. kawasan sekitar skola aku tu memang popular sebab tu la port komunis lepak2 main dam haji mase malaysia tak merdeka dulu. berhutan sana sini. xde nilai2 negara maju langsung.

Time tu makwe makwe yang menjadi kegilaan macam Akmal Liyana dengan geng dia, pun nak keluar skali. aku dengan megat dah kontrol steady, buat buat macam xde pape walaupun baju batik dah basah berpeluh, muke dah berkerut kerut.

Relek je si Akmal Liyana letak kad outing lalu depan aku, fuh.. dia punye perfume serupa macam cikgu pendidikan seni aku. wangi gile. Sempat lagi dia senyum kat aku..

Megat : bodoh sial ko!
aku : jangan jeles gat, hahaha
megat : tu la, ko punye seluar

aku pandang bawah, aku cek zip, semua normal, aku tengok bawah seluar, termasuk dalam stokin. Sial, macam mana boleh tak perasan.

Teksi datang,akmal pandang2 aku dgn megat

megat : takpe, korang naiklah dulu, kitorang tunggu member lain
aku : a'ah, korang naik je, sini teksi susah datang

akmal liyana : thanx (senyum menawan)
*aku dengan megat dah happy

akmal liyana masuk teksi dengan kawan dia, pak cik teksi terus chow.
aku pandang megat, : ko agak teksi tadi patah balik?
Megat : aku rase ye la kot, dia nampak kita kan?

sejam gak la aku tunggu next teksi, macam gampang!

ps : jangan terpengaruh dengan senyuman wanita

10 comments:

  1. zahirlunatik :aku tunggu la si akmal liyana antar surat cinta ke kat aku, tapi haram..

    ReplyDelete
  2. hahaa.
    gentle tak ikhlas

    ReplyDelete
  3. shakinah : bukan x ikhlas, tapi berhaap, haha

    Nadia : mane aku perasan.. cis!

    ReplyDelete
  4. hahaha. apsal kak akmal lak douhh?? takdwe org len? haga

    ReplyDelete
  5. jiher : kan si megat suka Akmal. hahaha

    ReplyDelete