Wednesday, August 5, 2009

Makcik dan Blueberry

bile pagi je, handfon roomate aku mesti berbunyi, dah la kuat, lagu FIFA?
bile nak pegi toilet aku mesti berazam yang malam nanti aku nak tidur awal, tapi.. x pernah berjaya, lambat jugak. Ok, put that away.. aku selalu perasan, dlm perjalanan nak pergi tram, aku mesti lalu satu lorong, ade taman, tepi taman tu ade mak cik jual blueberry, bile aku pegi kelas, pagi2 lagi die dah set up tmpat jualan die, bukan kedai, just tikar untuk alas jalan raya, bile balik kelas, aku lalu lagi, lorong sama, mak cik yang sama, blueberry yang sama. sampailah minggu ini, dari x kenal, hinggalah aku beli blueberry, sebab aku beli blueberry?, aku pun x tahu, katekanlah makcik tu "A" dan aku pulak "M" :

M : Сколько? (how much?)

A : Здесь? (this?)

M : Да (yes)

A : 80 рублей (8O rubles = rm 8+)

~aku bagi 100 rubles, makcik blueberry bagi balance,

A : Cтудент ? (student?)

M : Да, из Малаизий (yes, from Malaysia)

A : Хорошо! удачи и исследование хорошо! (good, good luck, study well)
~sambil bagi blueberry extra

M : Cпасибo! (thank you)

mak cik tu pandang aku, die senyum, nampak sangat dah berumur, aku pandang die, terus pergi, tangan pegang blueberry, aku tersenyum juga..

1 comment: