Monday, June 27, 2011

Sempurna

Satu perkara yang buat aku pusing 360 darjah adalah bila aku jumpa dia dan kami punya satu rasa yang sama.

*Bling!

Dunia berubah dalam sekelip mata. Kadang-kala ramai yang bertanya, kenapa aku suka cerita perihal cinta aku di blog. Mengikut kata mereka, cerita aku di blog sudah semakin jauh berbeza dengan apa yang pernah aku tulis sebelum ini. Seperti aku katakan di atas, sebabnya aku sudah terpusing 360 darjah. Haha

Dua hari lepas, aku berjalan di Jonker Walk semata-mata mencari cendol durian bersama permaisuri. Kedainya agak tersorok, tapi nasib baik kami jumpa. Aku duduk bersama permaisuri di satu meja bulat, didepannya ada pentas nyanyian Cina.

*Hiruk pikuk manusia*

*Melodi orkestra Cina*

Aku pandang permaisuri yang tersenyum, membuat kepala aku teringat dengan satu soalan yang pernah aku tanya pada diri sendiri.

"Perempuan apa yang harus aku cari?"

Aku pandang permaisuri dan berfikir. Apa yang aku cari dari seseorang yang namanya perempuan itu adalah kesempurnaan. Kesempurnaan yang aku maksudkan itu bukanlah wanita yang sempurna segala-galanya. Tidak. Sempurna bagi aku adalah cukup bila seseorang wanita itu buat aku rasa sempurna. Dan permaisuri aku sentiasa buat aku rasa sempurna.

Aku percaya wanita-wanita diluar sana adalah sempurna, cuma sempurnanya itu perlu dikongsi dengan orang yang sesuai. Semoga kesempurnaan itu tetap kekal.


5 comments: